PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 2 (CD) | 187--195
Tytuł artykułu

Znaczenie nowych mediów dla młodych konsumentów w kontekście wprowadzania innowacji społecznych

Warianty tytułu
Importance of New Media for Young Consumers in the Context of Introduction of Social Innovations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule, na podstawie wyników badań fokusowych FGI wśród młodzieży szkół podstawowych i gimnazjów z wielkich i małych miast, podjęto próbę odniesienia decyzji zakupowych w sieci młodych konsumentów do innowacji społecznych. Hipoteza, że nowe media należy postrzegać w kategorii owych innowacji właśnie w odniesieniu do młodych konsumentów, potwierdziła się jedynie w części. Innowacyjny charakter nowych mediów był szczególnie widoczny w mniejszych miejscowościach, gdzie młodzież podejmowała decyzje zakupowe podobne jak ich rówieśnicy w wielkich miastach, niezależnie od odległości miejsca zamieszkania do wielkich centrów handlowych. (abstrakt oryginalny)
EN
In her article, the author undertook, based on findings of FGI among youths of primary schools and gymnasiums (sixth form colleges) from large and small towns and cities, an attempt to refer the young consumers' purchasing decisions on the net to social innovations. The hypothesis that new media should be perceived in the category of those innovations just referred to young consumers proved to be true only partly. The innovative nature of new media was particularly apparent in smaller localities where youths made their purchasing decisions similarly to their peers in large towns and cities, irrespective of the distance from their residence to large shopping centres. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
187--195
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • Dejnaka A. (2011), Rola informacji w podejmowaniu decyzji zakupowych przez gospodarstwa domowe w Internecie, (w:) S. Forlicz (red.), Działania informacyjne gospodarstwa domowego, a jego zachowania gospodarcze, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, nr 25.
  • Perchla-Włosik A., Wardzała-Kordyś J. (2013), Wybrane zachowania młodzieży realizowane w sferze konsumpcji, (w:) J. Juchnowski i R. Wiszniowski (red.), Współczesna teoria i praktyka badań społecznych i humanistycznych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Perchla-Włosik A. (2010), Czas wolny jako wyraz zachowań konsumenckich młodych Polaków, (w:) Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Zachowania nabywców wczoraj, dziś i jutro, G. Rosa, D. Smalec, I. Ostrowska (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 54, Szczecin.
  • Krajewski M. (2010), Stan czuwania, (w:) M. Filiciak i in., Młodzi i media, Nowe media a uczestnictwo w kulturze, Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS, Warszawa.
  • Olejniczuk-Merta A. (2009), Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Kwaśnicki W. (2014), Innowacje społeczne - nowy paradygmat, czy kolejny etap w rozwoju kreatywności człowieka, (w:) G. Chimiak, A. Kościański, Innowacyjność a samoorganizacja społeczna.
  • Projekt badawczy nr 2326/M/IS/12 pt. "Młodzi konsumenci w wielkim mieście. Między edukacją prawną a magią galerii handlowych", realizowany w ramach II Konkursu na Wewnętrzne Projekty Badawcze na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego w 2012 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332277

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.