PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 5 | nr 1 | 34--47
Tytuł artykułu

Oczekiwania konsumentów na rynku usług agroturystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Expectations of Consumers in the Market of Agrotourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy było rozpoznanie oczekiwań konsumentów usług gospodarstw agroturystycznych w wybranych gminach województwa lubelskiego. Badania empiryczne przeprowadzone zostały wśród 81 właścicieli gospodarstw agroturystycznych, a także 218 turystów wypoczywających w tych gospodarstwach. Metodą badań był sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem techniki wywiadu i ankiety. W opracowaniu oczekiwania turystów określane były poprzez pryzmat motywów, opinii i ocen oraz deklarowanych propozycji rozszerzenia oferty turystycznej. Wypoczywającymi w gospodarstwach agroturystycznych były najczęściej osoby w średnim wieku, legitymujący się wykształceniem wyższym bądź średnim, o przeciętnej sytuacji finansowej, mieszkające w dużych miastach. Wypoczywali oni w gronie rodziny bądź (głównie w przypadku osób starszych) z małżonką/kiem. Bogate walory przyrodnicze i kulturowe badanego obszaru oraz bogata i zróżnicowana oferta turystyczna gospodarstw agroturystycznych sprawiły, iż oczekiwania turystów zostały w dużym stopniu spełnione, niemniej jednak deklarowane przez nich propozycje jej rozszerzenia wskazują na pewne różnice pomiędzy usługą oczekiwaną a otrzymaną. Badania wykazały, iż czynnikiem różnicującym oczekiwania konsumentów były ich cechy społeczno-demograficzne, w tym wiek i poziom wykształcenia.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this study was to identify consumer expectations of services of agrotourism farms in selected communes of the Lublin province. Empirical studies were conducted among 81 owners of agrotourism farms and 218 tourists who stayed at those farms. The expectations of the tourists were determined based on their motives, opinions, evaluation, and proposals for changes in the tourist offer. The guests of the agrotourism farms were mostly middle-aged, with higher or secondary education, with an average financial situation, living in large cities. They were staying there with their families. Owing to the rich natural and cultural values and diversified tourist offer of the farms, the expectations of the tourists had been largely satisfied, but their suggestions for improvement showed some differences between the services they had expected and the services which were provided. The research showed that the factor differentiating the expectations of tourists was their socio-demographic characteristics, including age and education level.(original abstract)
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
34--47
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Wolak I. (2009), Turystyka wiejska szansą rozwoju wschodnich terenów przygranicznych na przykładzie wybranych gmin, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • 2. Jagusiewicz A., Legienis H. (2006), Zasoby bazy noclegowej indywidualnego zakwaterowania w Polsce, Instytut Turystyki, Warszawa.
  • 3. Legienis H. (2006), Wykorzystanie kwater agroturystycznych i pokoi gościnnych będących w ewidencji urzędów gmin, Instytut Turystyki, Warszawa.
  • 4. Marketing usług agroturystycznych. Panasiuk A. (red.) (2006), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 5. Marketing usług turystycznych, Dudkiewicz D. (red.) (2007), Wyższa Szkoła Ekonomiczna ALMAMER, Warszawa.
  • 6. Matusiak J., Ryszkowska E. (2005), Oczekiwania konsumentów jako stymulator kształtowania wartości produktów turystycznych. W: K. Pieńkos (red.), Konkurencyjność polskiego produktu turystycznego, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.
  • 7. Niezgoda A. (2006), Rola marketingu terytorialnego w rozwoju obszaru recepcji turystycznej, W: G. Gołembski (red.), Turystyka w ujęciu podmiotowym i przestrzennym, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Poznań.
  • 8. Rudnicki L. (2010), Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wydawnictwo PROKSENIA, Kraków.
  • 9. Zawadka J. (2010), Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332557

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.