PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 5 | nr 1 | 48--57
Tytuł artykułu

Rola internetu w promocji usług agroturystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Role of Internet in the Promotion of Agri-Tourism Service
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przybliżono cele i narzędzia promocji, źródła informacji o ofercie gospodarstw agroturystycznych preferowane przez turystów, ocenę jakości technicznej witryn internetowych oraz oferty zamieszczonej na witrynach internetowych w wybranych gospodarstwach agroturystycznych w woj. podlaskim. Badane strony internetowe nie były w pełni wykorzystywane do promocji gospodarstw agroturystycznych. Większość gospodarstw nie spełniała nawet minimalnych kryteriów związanych zarówno z zawartością witryny, jej estetyką, parametrami technicznymi, jak i samą ofertą. Aby promocja internetowa gospodarstw agroturystycznych była skuteczna, witryna internetowa musi być przygotowana w sposób profesjonalny. W tym celu usługodawcy powinni poszukiwać pomocy i wsparcia u takich specjalistów, jak: informatycy, prawnicy, doradcy ODR czy przedstawiciele stowarzyszeń agroturystycznych.(abstrakt oryginalny)
EN
This article deals with Internet websites which promote agro-tourism farms in the Podlasie province in Poland. It presents the objectives and tools of promotion, as well as the sources of information about the farms preferred by tourists. It also evaluates the technical quality of websites and offers posted on the websites of selected agro-tourism farms. The websites which were examined did not promote the farms successfully. Most farms did not meet even minimum criteria related to the content of the site, its aesthetics, technical parameters, and the offer itself. If the promotion of tourist farms is to be successful, their websites should look professional. Service providers should thus seek help and support from professionals such as IT specialists, lawyers, advisors from agricultural advisory centres and representatives of tourism associations.(original abstract)
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
48--57
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Altkorn J., (2000), Podstawy marketingu. Wydaw. Instytut Marketingu, Kraków, s. 289.
  • 2. Bański J., Witryny internetowe jednostek samorządowych z siedzibą w małych miastach - analiza i ocena, IGiPZ PAN. Warszawa, s.2 http://www. igipz.pan.pl/zpz/banski/PDF/3_Witryny_internetowe. pdf. d.p. maj 2010 r.
  • 3. Frontczak T., (2006), Marketing internetowy w wyszukiwarkach. Wydaw. Helion, Gliwice, s.85
  • 4. Hatalska N., (2002), Niestandardowe formy promocji. "Marketing i Rynek" nr 1.
  • 5. Holloway M. Ch., Robinson Ch., ( 1997), Marketing w agroturystyce. PWE, Warszawa, s.168.
  • 6. Jagusiewicz A., Legienis H., Zasoby bazy noclegowej indywidualnego zakwaterowania w Polsce2007r., ht t p://dms .ms por t . gov.pl/app/dok u ment/ file/550/Zasoby_bazy_noclegowej_indywidualnego_ zakwaterowania-2007.doc?field=file1.
  • 7. Jarosz B., Kryteria oceny szaty graficznej stron internetowych wykorzystywanych w edukacji. AN im. KEN Kraków, s. 4 http://www.up.krakow.pl/ktime/ ref2005/jarosz.pdf.
  • 8. Król K., (2006), Techniczno merytoryczny stan internetowych witryn gospodarstw agroturystycznych. Wydawnictwo AR w Krakowie, Kraków, s. 4.
  • 9. Kruczek Z., Walas B., (2005), Promocja i informacja turystyczna. Wydaw. PROKSENIA, Kraków, s. 87.
  • 10. Kruczek Z., Walas B., (2004) Promocja i informacja turystyczna. Wydaw. "PROKSENIA", Kraków, s.33.
  • 11. Marjak.H., Metody oceny i walidacji stron internetowych, Wydaw. SGGW Warszawa, s.4 http://kpaim. sggw.waw.pl/files/nauka/45/Tom_I/cz4/05_Marjak. pdf, d.p. maj 2010.
  • 12. Mazur K. P.,( 2001), Marketing usług edukacyjnych. Wydaw, Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa, s. 112.
  • 13. Mazurkiewicz L., ( 2002), Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym. PWE, Warszawa, s.288.
  • 14. Panasiuk A., (2005), Marketing usług turystycznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 124.
  • 15. Polkowska M., Ankieta dla prowadzących gospodarstwa agroturystyczne, http://www.ankietka. pl/ankieta/34863/ankieta-dla-prowadzacego-gospodarstwo- agroturystyczne.html, d.p. 05.2010r.
  • 16. Smoleń T., (1996), Marketing na stronach www. Marketing w praktyce. Wydaw. UR w Rzeszowie, s. 5.
  • 17. Strzembicki L., (1998), Promocja w turystyce wiejskiej. W: U. Świetlikowska (red.) Agroturystyka. Wydaw. SGGW, Warszawa, s.510.
  • 18. Ustawa z dn. 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, art. 2.
  • 19. Urban.T., Przykładowe kryteria oceniania serwisów www - audyt stron internetowych, http://webdesign. ebiznes.org.pl/ocena_stron_internetowych. htm. d.p. maj. 2010.
  • 20. www.zagrodakuwasy.pl.
  • 21. www. kopytkowo5.prv.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332569

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.