PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr specjalny (lipiec-sierpień) tom 1 Trendy i wyzwania zrównoważonego rozwoju w XXI wieku | 298--307
Tytuł artykułu

Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu szansą konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Concept of Corporate Social Responsibility as an Opportunity for SME's Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Odpowiedzialne zarządzanie to budowanie strategii przewagi konkurencyjnej na rynku, opartej na zapewnieniu trwałej wartości jednocześnie dla udziałowców, jak i innych podmiotów gospodarczych. Prowadzi to do poprawy wizerunku przedsiębiorstwa, zwiększa zainteresowanie inwestorów, pozwala lepiej poznać opinie na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa i zwiększa wewnętrzną koordynację. Dodatkowo zmniejsza koszty operacyjne poprzez identyfikację kosztów niepotrzebnie ponoszonych, określa wpływ na społeczności lokalne i prowadzi do bardziej efektywnej współpracy z nimi, uzmysławia procedury, które mogły prowadzić do naruszania zwyczajowych norm moralnych. Dziś przyjmuje się, że odpowiedzialność biznesu to przede wszystkim zobowiązanie do rozwoju zrównoważonego, z poszanowaniem ekonomii, ekologii i etyki. (abstrakt oryginalny)
EN
Responsible management means building the strategy of competitive advantage in the market, based on ensuring the constant value for both stakeholders and other business entities. It leads to improvement of the enterprise image, increases investors' interest, allows better learning the opinions on enterprise's functioning and increases the internal coordination. Additionally, it reduces operating costs through identification of unnecessarily incurred costs, determines the impact on local communities and leads to a more effective cooperation with them, helps to realise the procedures that might lead to breach of the common moral standards. Today, it is assumed that corporate responsibility is, first of all, commitment to carry out sustainable development respecting the economics, ecology and ethics. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Bibliografia
  • Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  • Bowen H.R., Social Responsibilities of the businessman, Harper & Row, New York 1953.
  • Drucker P.F. The Practice of Management; Harper & Row, New York 1954.
  • Friedman M., The Social Responsibility of Business Is To Increase Its Profits, "New York Times Magazine", 13th September 1970.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.
  • Hedley B., A Fundamental Approach to Strategy Development, "Long Range Planning", December 1976.
  • Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
  • Kuciński K. (red.), Strategie przedsiębiorstw wobec wymogów zrównoważonego rozwoju, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa 2004.
  • Sokołowska A., Zarządzanie kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych i Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Świerczyńska R., Czy polskie MŚP są gotowe na wdrażanie odpowiedzialnych działań?, (w:) Raport: Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332651

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.