PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 2 | 81--94
Tytuł artykułu

Pro-innowacyjna oferta edukacyjna poza systemem akademickim - nowe metody transferowania wiedzy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W świecie szybkich zmian cywilizacyjnych, kulturowych, społecznych, ekonomicznych i technicznych, niezbędne jest dostosowywanie oferty kształcenia do potrzeb rynku, nacechowane rozwijaniem innowacyjności i charakteryzujące się innowacyjnością, która jest jednym z podstawowych elementów wymienianych w dokumentach programowych Unii Europejskiej. Postuluje się kształcenie autonomiczne, interdyscyplinarne z uwzględnieniem działań praktycznych i eksperymentalnych. Przykładami inicjatyw wspierających rozwój innowacyjności na uczelniach wyższych mogą być uniwersytety korporacyjne, program "Wykorzystaj talent w pełni", pogłębiona współpraca z biznesem, modyfikacja programów studiów pod kątem zapotrzebowania lokalnych przedsiębiorców - pracodawców i klientów itd. Badania prowadzone na uczelniach wyższych o charakterze aplikacyjnym, wzmacniają potencjał intelektualno-organizacyjny pracowników naukowo-badawczych, a także ułatwiają przepływ wiedzy i propagowanie idei 'open innovation'. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
81--94
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bennett S., Innovative thinking in Risk, Crisis and Disaster, Gower Publishing, Farnham 2012.
  • Centre for Educational Research and Innovation, Higher Education to 2030, Tom 2, OECD Publishing.
  • Charlier B., Platteaux H., Bouvy T., Esnault L., Lebrun M., Moura A., Pirotte S., Denis B., Verday N., Stories about innovative process in higher education: some success factors, Materiały pokonferencyjne The Networked Learning Conference, Lancaster, 5-7 kwietnia 2004.
  • Christensen C.M., Disrupting Class. How Disruptive Innovation Will Change the Way the World Learns, The McGraw Hill Companies, Columbus 2011.
  • Dealtry R., Strategic directions in the management of corporate university, "Journal of Workplace Learning" 12/2000.
  • Education from Kindergarten to Adult Education, Norwegian Ministry of Education and Research, Oslo 2007.
  • Europe 2020 Flagship Initiative: Innovation Union, SEC(2010) 1161, Bruksela 6.10.2010.
  • Gotwald B., Rozwój i funkcje Internetu, [w:] Procesy i zjawiska społeczne. Wybrane zagadnienia, Kowalczyk M., Gotwald B. (red.), wyd. Leader-Great Publishers, Łódź 2010.
  • Guidance supporting Europe's aspiring entrepreneurs. Policy and practice to harness future potential, Wydawnictwo dla Unii Europejskiej, Luksemburg 2011.
  • Harper S., Gray S., North S., Brown S., Ashton K., Getting the Most from Staff: Using Talents to the Full, [w:] Dentos S., Brown S. (red.), A Practical Guide to University and College Management. Beyond Bureaucracy, Routledge, Nowy Jork 2010.
  • Jones M., Social psychology of prejudice, Prentice Hall, Engelwood Cliffs 2002.
  • Kowalczyk M., Determinanty zagrożeń procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej, Wyd. IMPULS, Kraków 2004.
  • O'Meara K.A., Inside the Panopticon: Studying Academic Reward System, [w:] Smart J.C., Paulsen M.B. (red.), Higher education: Handbook of Theory and Research, Springer, London-New York 2011.
  • Organization of education system in Germany, European Commission, 2009/2010.
  • Raport z II edycji projektu Uczelnia Przyjazna Pracodawcom, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2012.
  • Rohrs H., Maria Montessori, "Perspektywy: kwartalny przegląd porównawczy edukacja, nr 1/2, 1994 (89/90), UNESCO, Paryż , 2000.
  • Rottmer N., Innovation performance and Clusters. A Dynamic Capability Perspective on Regional Technology Clusters, Gabler, Leiden 2009.
  • Shaumian O., A research of social norms that affect educational managers in the process of decision making, [w:] Innovativeness at the beginning of XXI century. Studies Researches Egzemplifications, Kowalczyk M.M., Cudak S. (red.), ECKO House Publishing, Utah 2011.
  • Taylor S., Rogers J., Storey J., Evolution and Experimentation: The Barclays University Case, [w:] Paton R., Peters G., Storey J., Taylor S., Handbook of Corporate University Development. Managing Strategic Learning Initiatives in Public and Private Domains, Gower Publishing, Aldershot 2005.
  • Thorp H., Goldstein B., Engines of Innovation. The Enterpreneurial University in the Twenty - First Century, Green Press Initiative, North Carolina 2010.
  • Wadhawa S., Major Issues in Further Education, Sarup&Sons, New Delhi 2004.
  • Ziemska M., Postawy rodzicielskie, Warszawa 1973, Wiedza Powszechna.
  • Europe 2020 Strategy Priorities, dostępne przez: http://ec.europa.eu/europe2020.
  • Guidance supporting Europe's aspiring entrepreneurs. Policy and practice to harness future potential, Wydawnictwo dla Unii Europejskiej, Luksemburg 2011.
  • Nauka z praktyką ku innowacji, "Drogi lądowe, powietrzne, wodne" 9/2011, dostępne przez: http://imbigs.pl.
  • O Rankingu Szkół Wyższych, dostępne przez: http://www.perspektywy.pl
  • Salmon F., Norway, enrepreneurial paradise, dostępne przez: http://blogs.reuters.com.
  • Sci-Bytes: Science in Norway 2005-2009, dostępne przez: http://www.sciencewatch.com.
  • See the Opportunities and Make Them Work strategy for entrepreneurship in education and training 2004-2008, fragment dostępny przez: http://ice.foranet.dk.
  • The Bologna Process - Towards the European Higher Education Area, dostępne przez: http://ec.europa.eu /education/higher-education.
  • Zasady rankingu szkół wyższych, dostępne przez: http://www.rp.pl.
  • Building on Barclays Assets, dostępne przez: http://www.investor.barclays.co.uk.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332669

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.