PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Zarządzanie i marketing | 59--72
Tytuł artykułu

Przemiany rynku i przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce pod wpływem inwestycji zagranicznych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek detaliczny w Polsce ulega dynamicznym przeobrażeniom. Jednym z czynników przyspieszających i stymulujących zmiany są inwestycje zachodnich koncernów handlowych, które już na początku lat 90 wkroczyły na nasz rynek. Razem z towarzyszącymi im przemianami całej gospodarki, które de facto umożliwiały oraz zapewniły opłacalnym wejście i rozwój zachodnim inwestorom, spowodowały bardzo widoczną przemianę rynku. Objęła ona tak relacje między podmiotami, strukturę rynku, warunki prowadzenia biznesu jak i sposób funkcjonowania przedsiębiorstw handlowych i myślenia o prowadzeniu działalności handlowej. Artykuł koncentruje się na kluczowych aspektach handlu detalicznego, na które oddziałują inwestycje zagraniczne. (fragment tekstu)
EN
Transformation of retail market and retail companies in Poland as a result of foreign investments into retail In the beginning of 90. foreign investors decided to enter polish retail market. As a result, new retail formats appeared and the structure of polish market has been totally changed. What's more, share of modern foreign shops is still growing (especially value share). Observing that, polish retailers changed their attitude towards customers and way of operating own business. Nowadays they are closer to world retailing standards than several years ago. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie; Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Bibliografia
  • Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • Emerging Market Priorities for Food retailers, 2003 Global Retail Development Index, www.atkearney.com.
  • Kłosiewicz-Górecka U., Więcej sklepów, "Handel" 2002, nr 10.
  • Maleszyk E., Inwestycje zagraniczne w handlu, "Zycie Handlowe" 2003, nr 4.
  • Maleszyk E., Przyspieszona ekspansja zagranicznych sieci handlu żywnością na rynek polski, "Handel Wewnętrzny" 2004, nr 1.
  • Roczniki Statystyczne GUS, GUS, Warszawa 1997-2003.
  • Rynek Wewnętrzny w 1998, 1999., 2002 roku, GUS, Warszawa 1999, 2000, 2003.
  • Słomińska B., Jakościowe zmiany w krajowej dystrybucji, "Życic Handlowe" 2004, nr 1.
  • Słomińska B., Mapa sieci detalicznych 2003, "Życic Handlowe" 2003, nr 4.
  • Stefaniak P., Handel detaliczny w Polsce, "Boss Informacje Ekonomiczne", Warszawa, czerwiec 2002.
  • Weiss M., Niezmienne zmiany, "Handel" 2004, nr 5.
  • www.mg.gov.pl.
  • Zachodni wiatr, art. red., "Handel" 2004, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332713

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.