PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 9 | 123--131
Tytuł artykułu

Rola innowacji marketingowej w strategii przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Marketing Strategy in Business Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wprowadzenie innowacji marketingowej jako elementu charakteryzującego przedsiębiorstwo wymaga szeregu działań z zakresu zarządzania, metod i technik organizacji. Jednym z głównych czynników spajających innowacyjność z przedsiębiorstwem jest strategia, która bez wątpienia wyznacza długoterminowe cele, określa alokację zasobów oraz nadaje kierunek działania. W pierwszej części artykułu autorka skupia się na zdefiniowaniu pojęcia innowacji marketingowej oraz jej podziale we współczesnej praktyce gospodarczej. Celem kolejnej części publikacji jest weryfikacja danych empirycznych odnośnie do liczby i rodzaju implementacji innowacji marketingowej. Jako cel końcowy autorka obrała określenie miejsca innowacji marketingowej w strategii przedsiębiorstwie w Polsce.(abstrakt autora)
EN
The introduction of innovation as one of the company requires a number of management activities, methods and techniques of organization. The introduction of innovation as an element characterizing the company, requires a range of management activities, methods and techniques of organization. One of the main factors, unifying innovation with the company is strategy, which undoubtedly sets long-term goals, decide on the allocation of resources and the appropriate course of action. In first part of article author focuses on clarifying definition of marketing innovation and its division in contemporary business practice. The aim of the next part of the publication is verification of the empirical data regarding the amount and type of marketing innovation implementation. As an final goal the author chose to determine the place of innovation in marketing strategy company in Poland.(fragment of text)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Drucker P., Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio Emka, Warszawa 2004.
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2006-2009, GUS, Warszawa 2010.
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2009-2011, GUS, Warszawa 2012.
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2010-2012, GUS, Warszawa 2013.
  • http://www.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id=POJ-1 477.htm (10.01.2014).
  • Innowacje w modelach działalności przedsiębiorstwa, red. W. Janasz, "Rozprawy i Studia" 2003, t. 446.
  • Janasz W., Strategie organizacji innowacyjnych, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczecińskiego" 2011, nr 21.
  • Jantsch E., Technological Planning and Social Futures. With a Forward by Bertrand de Jurnal. Associated Business Programmes, George Braziller Inc, New York 1972.
  • Kotler Ph., Marketing, Rebis, Warszawa 2005.
  • Ohme R., Biometryczny przełom w marketingu, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 8.
  • Pałucha K., Współczesne metody wspomagające zarządzanie produkcją, "Kwartalnik Naukowy Organizacja i Zarządzanie" 2008, nr 2.
  • Podręcznik Oslo: Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, OECD i Eurostat 2005.
  • Raport o innowacyjności gospodarki polskiej w 2012, red. T. Buczko, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, Warszawa 2013.
  • Schumpeter J., Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1995.
  • Wiśniewska J., Janasz K., Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju, Difin, Warszawa 2012.
  • Wojtkiewicz M., Innowacje marketingowe i ich wykorzystanie w małych i średnich przedsiębiorstwach, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2013, nr 747.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332727

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.