PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 2 (CD) | 255--267
Tytuł artykułu

Potencjał rozwoju rynku produktów z suszonego mięsa wołowego w Polsce na przykładzie przekąsek wołowych typu "Beef Jerky"

Warianty tytułu
Potential for Development of the Market for Products from Beef Jerky in Poland on the Example of Beef Jerky Snacks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest określenie możliwości implementacji innowacyjnych produktów z suszonego mięsa wołowego w Polsce. W artykule dokonano charakterystyki przekąsek mięsnych i ich rynku europejskiego. Określono potencjalnych konkurentów dla nowych produktów na rynku polskim i przedstawiono oczekiwania nabywców wobec pełnowartościowych przekąsek wołowych typu "Beef Jerky". Analiza pokazała, że pełnowartościowe przekąski wołowe typu "Beef Jerky" mogą stanowić interesujący wyrób rynkowy, będący przekąską mięsną o wysokiej jakości i wartościach odżywczych, wykonaną z polskiej wołowiny. Jego charakterystyczny smak, pomimo że może nie odpowiadać wielu konsumentom, ze względu na swoje walory odżywcze i skład może stanowić ciekawą alternatywę dla przekąsek słonych i słodkich. (abstrakt oryginalny)
EN
An aim of the article is to determine the possibilities to implement innovative products of beef jerky in Poland. In their article, the authors characterised meat snacks and their European market. They defined potential competitors for new products in the Polish market and presented purchasers' expectations towards beef snacks of the standard value of the beef jerky type. The analysis showed that standard- value beef snacks of the beef jerky type may be an interesting market product, being a meat snack of high quality and sustenance, made of Polish beef. Its specific flavour, despite the fact it may not suit many consumers, for its nutrition values and composition may be an interesting alternative for salty and sweet snacks. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
255--267
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Górska-Warsewicz H. (2007), Żywność wygodna w sektorze mięsnym, Przemysł Spożywczy, 4 (61).
  • Gutkowska K. (2011), Innowacyjność konsumentów wobec produktów żywnościowych jako warunek rozwoju rynku żywności, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1, IBRKK, Warszawa.
  • Drewnowska B. (2014), Reklamowa wojna na kabanosy, "Rzeczpospolita" z 17.04.2014.
  • Kaczorowska J. (2009), Innowacyjna działalność produktowa polskich przedsiębiorstw przemysłu spożywczego, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, nr 07 (22).
  • Konieczny P., Kowalski R., Pyrcz J. (2004), Wybrane wyróżniki jakościowe suszonych produktów przekąskowych z mięsa wołowego, "Żywność, Nauka. Technologia. Jakość", nr 3 (40).
  • Krzywiński T., Tokarczyk G. (2010), Tradycyjne i niekonwencjonalne przekąski mięsne, "Przemysł Spożywczy", nr 3 (64).
  • Olejniczuk-Merta A., Szepieniec-Puchalska D. (2013), Kontrowersje wokół konsumpcji, "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty, IBRKK, Warszawa.
  • Sojkin B., Małecka M., Olejniczak T., Bakalarska M. (2009), Konsument wobec innowacji produktowych na rynku żywności, Wydawnictwo UEP, Poznań.
  • Euromonitor International (2014a), Sweet and Savoury Snacks in Poland.
  • Euromonitor International (2014b), Sweet and Savoury Snacks in UK.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332839

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.