PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 9 | 175--183
Tytuł artykułu

Kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Forming Enterprising Attitude Among the Students of the Upper Secondary Schools
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono wyniki badań dotyczących kształtowania postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży. Badania przeprowadzono w latach 2011-2012 na reprezentatywnej grupie uczniów w województwie zachodniopomorskim. Przedstawiono również założenia zintegrowanego systemu nauczania przedsiębiorczości, którego efektywność poddano ewaluacji w trakcie zaprezentowanych badań. Ich wyniki mogą stanowić przesłankę dla tworzenia instrumentów kształtowania postaw przedsiębiorczych. (abstrakt autora)
EN
The results of research concerning the development of entrepreneurial attitudes among young adults carried out in the years 2011-2012 on a representative group of students in West Pomerania province have been discussed in the article. Assumptions of the integrated system of entrepreneurial education were presented; the efficiency of the said system was evaluated during research. These result may constitute a basis for the creation of instruments developing entrepreneurial attitudes. (author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Fairlie R.W., Holleran W., Entrepreneurship Training, Risk Aversion and Other Personality Traits: Evidence From a Random Experiment, "Journal of Economic Psychology" 2011, February.
  • Fuchs K., Werner A., Wallau F., Entrepreneurship Education in German and Sweden: What Role do Different School Systems Play?, "Journal of Small Business and enterprises Development" 2008, vol. 15, no. 2.
  • McClelland D., Testing for Competence Rather Than for Intelligence, "American Psychologist" 1973, vol. 28.
  • Mika S., Psychologia społeczna, PWN, Warszawa 1984.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332887

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.