PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 22 (2) Zarządzanie strategiczne : Quo vadis? | 309--320
Tytuł artykułu

Przestrzeń internetowa w otoczeniu organizacji : implikacje dla zarządzania strategicznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Internet Space in the Environment of Organization : Implications for the Strategic Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kluczowe czynniki kształtujące otoczenie współczesnych przedsiębiorstw to globalizacja, rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz postępująca transformacja w kierunku tzw. nowej gospodarki. Wśród technologii najsilniejszy wpływ na zmiany w otoczeniu wywiera Internet. Celem prowadzonych rozważań jest wykazanie, że analiza tradycyjnego otoczenia powinna być rozszerzona na e-otoczenie oraz elementy i zjawiska w nim występujące. Przedstawiono model otoczenia współczesnych organizacji. Wskazano kilka kwestii dotyczących e-biznesu, które powinny być przedmiotem dyskusji przy opracowywaniu strategii dla każdej współczesnej organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Key factors shaping the environment of contemporary enterprises are the globalization, the development of IT and communication technologies and the progressive transformation towards so called new economy. Among technologies the strongest influence on changes in the environment exerts the Internet. The aim of considerations is to indicate that the analysis of traditional environment should be enhanced to e-environment, elements and phenomena appearing in it. There was presented the model of the environment of contemporary organizations. There were indicated several matters concerning e-business which should be an issue at working out of the strategy for every contemporary organization. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • [1] Anghern A., Disigning Mature Internet Business Strategies: The ICDT Model, European Management Journal, August 1997.
  • [2] Feldy M., E-konsumentów portret własny, e-mentor nr 4 (46) / 2012.
  • [3] Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010.
  • [4] Janoś-Kresło M., Cechy konsumentów i gospodarstw domowych jako podmiotów konsumpcji, [w:] M. Janoś-Kresło, B. Mróz (red.), Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006, s. 18.
  • [5] Jelonek D., Monitorowanie otoczenia e-przedsiębiorstwa. Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych, z. 16, 2006, s. 47-56.
  • [6] Kotler P., Prosumers: A New Type of Consumer, Futurist, Sep/Oct 1986, Vol. 20 Issue 5, p. 24-28.
  • [7] Modele biznesowe w Internecie. Rozwój przedsiębiorczości internetowej w Polsce a polityka regulacyjna, Rządowy raport, czerwiec 2012, [http://mac.gov.pl/wp-content/uploads/2012/07/modele-biznesowe.pdf] (odczyt: 10.01.2013).
  • [8] Porter M.E., Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March 2001.
  • [9] Prahalad C. K., Ramaswamy V., The Future of Competition. Co-Creating Unique Value With Customers, Harvard Business Press, 2004.
  • [10] Ritzer G., Dean P., Jurgenson N., The Coming of Age of the Prosumer, American Behavioral Scientist, Apr. 2012, Vol. 56 Issue 4, p. 379-398.
  • [11] Rosedale P., The Media Is Wrong, SecondLife Didn't Fail, [http://pandodaily.com/2012/07/06/philip-rosedale-the-media-is-wrong-secondlife-didnt-fail] (odczyt: 20.01.2013).
  • [12] Skyrme D.J., The Realities of Virtuality, w: Organizational Virtualiness, Proceedings of the first VONet - Workshop, Simova Verlag, Bern, April 27-28, 1998.
  • [13] Special Issue: Intelligent Agents for Electronic Commerce, International Journal of Electronic Commerce, Spring 2000.
  • 6 [14] Świerczyńska-Kaczor U., Przyszłość handlu internetowego - e-commerce czy vw-commerce?, e-mentor, nr 4 (26) / 2008.
  • [15] Tapscott D., Gospodarka cyfrowa. Nadziej i niepokoje Ery Świadomości Systemowej, Business Press, Warszawa 1998.
  • [16] Toffler A., The Third Wave, Pan Books Ltd in association with William Collins Sons & Co. Ltd, London 1980.
  • [17] Wielki J., Modele wpływu przestrzeni elektronicznej na organizacje gospodarcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332933

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.