PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | vol. 2, t. 300 Future of Finance. Część II. Przyszłość finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń | 183--193
Tytuł artykułu

Współczesna metodyka wyceny przedsiębiorstw i jej wyzwania w przyszłości

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Modern Methods of Valuation of Enterprises and Its Future Challenges
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We współczesnym świecie wycena przedsiębiorstwa jako miernik efektywności prowadzonej działalności ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania w przyszłości. Wiedza na temat tego, ile warte jest przedsiębiorstwo ma fundamentalne znaczenie w momencie przeprowadzania transakcji handlowej, jak i dla możliwości prowadzonego biznesu. Przedstawiono cele wyceny przedsiębiorstwa i charakterystyczne etapy życia firmy, przy których taka wycena jest niezbędna. W artykule dokonano klasyfikacji stosowanych współcześnie metod wyceny przedsiębiorstw. Na tej podstawie przedstawiono metodykę wyceny wg koncepcji MDI-R (Majątek, Dochód, Kapitał Intelektualny - Rynek), która w szerokim spektrum mierzy efektywność działań przedsiębiorstwa i zgodnie z aktualnymi cechami dobrej wyceny zmierza do ustalenia godziwej wartości firmy. Jednocześnie podjęto próbę zwrócenia uwagi na zagrożenia wynikające ze współczesnej metodyki wyceny przedsiębiorstw i jej wyzwania w przyszłości. (abstrakt oryginalny)
EN
In today's world the valuation of the company as a measure of the efficiency of its operations is of great importance for the functioning of the future. Knowledge about how much the company is worth is of fundamental importance at the time of a commercial transaction, as well as the possibility of its business. Presents the objectives of the valuation of the company and company specific life stages at which such a valuation is required. In the paper the classification of valuation methods used in modern enterprises. On this basis, the methodology of the valuation by the concept of MDI-R (Assets, Income, Intellectual Capital - Market), which measures the effectiveness of a broad spectrum of activities of the company and in accordance with the current characteristics of a good valuation seeks to determine the fair value of the company. At the same time an attempt to draw attention to the risks arising from modern methods of business valuation and its challenges in the future. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Borowiecki R., Czaja J., Jaki A., 2005, Nowe metody szacowania wartości przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji", LIBER, Warszawa.
  • Cornell B., 1999, Metody i narzędzia efektywnej wyceny spółek, LIBER, Warszawa.
  • Jaki A., 2008, Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Oficyna, Kraków.
  • Kufel M., 1992, Metody wyceny przedsiębiorstw, Wydawnictwo "Park", Bielsko-Biała.
  • Machała R., 2009, Zarządzanie finansami i wycena firmy, Wydawnictwo Oficyna, Wrocław.
  • Mączyńska E., 2005, Wycena przedsiębiorstw, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa.
  • Miciuła I., 2012, Metodyka wyceny wartości przedsiębiorstwa według koncepcji MDR, a kryzys zaufania, "Journal of Management and Finance, Zarządzanie i Finanse", vol. 10, no. 4, part 2.
  • Miles R. C., 1984, Basis Business Appraisal, John Wiley & Sons Inc., New York.
  • Nahotko S., 1998, Współczesne metody wyceny wartości przedsiębiorstwa, Oficyna, Bydgoszcz.
  • Nita B., 2007, Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Nowa Nota Interpretacyjna Nr 5 - Ogólne Zasady Wyceny Przedsiębiorstw - http://pfsrm.pl/sites/ default/files/NI_5.pdf [data dostępu: 10.08.2013].
  • Panfil M., 2009, Wycena biznesu w praktyce - metody, przykłady, MT Biznes.
  • Zarzecki D., 1999, Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333011

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.