PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 8 (46) Zarządzanie zasobami ludzkimi w teorii i praktyce | 171--181
Tytuł artykułu

Pracownicy 50+ w perspektywie 360 stopni na przykładzie oceny pielęgniarek

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Over 50 Workers in 360 Degree Perspective based on the Nurses'Assessment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem prezentowanego artykułu jest przedstawienie wyników badań dotyczących oceny pracowników w wieku 50+ z różnych perspektyw. Badaniami objęto cztery grupy (łącznie 120 osób), reprezentujące różne relacje w organizacji: przełożonych, współpracowników, klientów oraz pracowników 50+ w autoanalizie. Główna grupa badawcza to pielęgniarki, a analizowane obszary ich pracy dotyczą: czynności pielęgnacyjnych, czynności zabiegowych, umiejętności przekazywania pacjentowi informacji, okazywania pacjentowi wsparcia i empatii, umiejętności korzystania z komputera i obsługi aparatury medycznej oraz umiejętności zawodowych adekwatnych do wykonywania pracy pielęgniarki.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present the results of the research performed on over 50 workers' group concerning their evaluation seen from different perspective. The research covered four groups (120 people in total) representing different relationships in the organization: supervisors, co-workers, customers and the over 50 workers in their self-analysis. The main study group are nurses. The crucial analysed areas of their work are nursery and treatment operations, ability to inform the patient, showing enhancement and empathy to the patient, computer and medical apparatus skills, and other professional skills to perform the nurse's work. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • 50 plus (2014), http://50plus.gov.pl [15.06.2014].
  • Bureau of Labor Statistics (2014), http://retirementjobs.com/career-advice/articles-and-news/older-worker-stereotypes/ [15.06.2014].
  • Clendon J., Walker L. (2013), Nurses aged over 50 and their experiences of shift-work, "Journal of Nursing Management" nr 21 (7), 903-913.
  • Rzechowska E. (red.) (2010), Dojrzały pracownik na rynku pracy. Jak zabezpieczyć przed wykluczeniem społecznym osoby 50+?, LSB Fundacja Rozwoju KUL, Lublin, s. 13-14.
  • Eley R., Fallon L, Soar J., Buikstra E., Hegney D. (2009), Barriers to use of information and computer technology by Australia 's nurses: A national survey, "Journal of Clinical Nursing" t. 18, nr 8, s. 1151-1158.
  • Figley C. (2002), Compassion fatigue: Psychotherapists' chronic lack of self-care, "Journal of Clinical Psychology" nr58(11), s. 1433-1434.
  • Hooper C., Craig J., Janvrin D.R., Wetsel M.A. (2010), Compassion satisfaction, burnout, and compassion fatigue among emergency nurses compared with nurses in other selected inpatient specialties, "Journal of Emergency Nursing" nr 36(5), s. 420-427.
  • Rynek pracy (2014), www.rynekpracy.pl/artykul.php/wpis.726 [15.06.2014].
  • Słownik Języka Polskiego (2014), PWN, http://sjp.pwn.pl/szukaj/piel%C4%99gniarka [15.06.2014].
  • Stamm В. Н. (2010), The Concise ProQOLManual, The ProQOL.org, Pocatello ID, s. 8-30.
  • Taylor S.N., Bright D. S. (2011), Open-mindedness and defensiveness in multisource feedback processes: A conceptual framework, "Journal of Applied Behavioral Science" nr 47 (4), s. 432-460.
  • Tower Perrin (2014), www.keepem.com/doc_files/Lowers_Perrin_Lalent_2003%28LheFinal %29. Pdf [15.06.2014].
  • Walker L., Clendon J. (2013), Ageing in place: retirement intentions of New Zealand nurses aged 50+. Proceedings of the New Zealand Labour and Employment Conference, Wellington, http:// ojs.victoria.ac.nz/LEW [15.06.2014].
  • Wstępna ocena (2014), www.nipip.pl/attachments/article/1782/Wstepna.ocena.zasobow.kadrowych. pdf[15.06.2014],
  • YoderA.E. (2010), Compassionfatigue in nurses, "AppliedNursing Research"nr23, s. 191-197.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333067

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.