Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Diagnosis of Tourism of Households of Retirees and Pensioners in Poland by Means of Classification and Regression Trees
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące klasyfikacji wyjazdów turystycznych emerytów i rencistów ze względu na rodzaj wyjazdu oraz segmentacji gospodarstw domowych emerytów i rencistów w Polsce ze względu na ich uczestnictwo w ruchu turystycznym. W badaniu uwzględniono indywidualne wyjazdy zrealizowane przez gospodarstwa domowe emerytów i rencistów w 2005 r. Do klasyfikacji wyjazdów turystycznych emerytów i rencistów ze względu na rodzaj wyjazdu wykorzystano drzewa klasyfikacyjne, natomiast do segmentacji gospodarstw domowych wykorzystano drzewa regresyjne.(abstrakt oryginalny)
In the article, the authors present results of: classification of touristic travels of retirees and pensioners according to the kind of the travel, segmentation of households of retirees and pensioners according to their participation in tourist traffic. In research the statistical data about individual trips of retirees and pensioners households in Poland in 2005 were used. The classification of trips was conducted by means of [classification trees and the segmentation of households by means of regression trees.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
134--143
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
autor
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
- Bąk I., Wawrzyniak K., Zastosowanie analizy korespondencji w badaniach zawiązanych z motywami wyboru rodzajów wyjazdów turystycznych przez emerytów i rencistów w 2005 r., Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 47, UE, Wrocław 2009.
- Gatnar E., Nieparametryczna metoda dyskryminacji i regresji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Gatnar E., Podejście wielomodelowe w zagadnieniach dyskryminacji i regresji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Gatnar E., Walesiak M., Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333583