PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | z. 62 | 161--171
Tytuł artykułu

Typologia fuzji i przejęć na przykładzie europejskiego sektora telekomunikacyjnego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa modyfikują swoje strategie konkurencji wobec zmieniających sie warunków panujących w otoczeniu ogólnym i celowym. Efektem radykalnych zmian w strategii moga być właśnie fuzje i przejęcia. Fuzje i przejęcia są formą strategii zewnętrznego rozwoju przedsiębiorstwa. Należą również do form kooperacji przedsiębiorstw, wymagających zaangażowania kapitałowego partnerów. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
161--171
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Amesse F., Latour R., Rebelledo C., Seguin-Dulude L., The telecommunications equipment industry in the 1990s: from alliances to mergers and acquisitions, Technovation, Article in Press, 2003.
  • Barney J. B., Gaining and Sustaining Competitive Advantage, Prentice Hall, Chapter 14, pp. 482-515, 2001.
  • Bower J. L., Not All M&As Are Alike and That Matters, Harvard Business Review, March, 2001.
  • Fine Ch., Mapping the Telecom Value Chain: A Roadmap for Communications Networks, Massachusetts Institute of Technology, Sloan School of Management, Cambridge 2001, http://mitsloan.mit.edu/research/clockspeed/main. html, revised on 17.01.2005.
  • Gaughan P., Mergers, Acquisitions, and Corporate Restructuring, John Wiley& Sons, New York 1996.
  • Hopkins H. D., Cross-border mergers and acquisitions: Global and regional perspectives, Journal of International Management, No. 5, pp. 207-239, 1999.
  • Katz J. P., Simanek A., Townsend J. B., Corporate Mergers And Acquisitions: One More Wave To Consider, Business Horizons, January-February 1997.
  • Le Blanc G., Shelanski H., Merger Control and Remedies Policy in Telecommunications Mergers in E.U. and U.S., Preliminary Draft, International Telecommunication Union, 2002, retrieved February 20, 2003 from www.itu.int.
  • Romanowska M., Strategie rozwoju i konkurencji, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1998.
  • Sulejewicz A., Partnerstwo strategiczne: modelowanie wspołpracy przedsiębiorstw, Monografie i Opracowania 427, SGH, Warszawa 1997.
  • Weston F. J., Siu J. A., Johnson B. A., Takeovers, Restructuring, and Corporate Governance, Third Edition, Prentice Hall 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333819

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.