PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 4 | 97--104
Tytuł artykułu

Consideration of Culture in Development of Home Economics Curriculum in Nigeria

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper tries to examine the consideration of culture in the development of HomeEconomics curriculum in Nigeria. The cultural element which the school draws from include the society's values, norms, religion, belief, languages, customs e.t.c and other attributes which are transmitted and local acquired. The role of culture in school should be appreciated particularly in HomeEconomics curriculum development which is practically oriented subject that deals with people's clothing, feeding, housekeeping, e.t.c. This will be a guide towards helping the teachers of the subject know how to deal students with cultural diversity. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
4
Strony
97--104
Opis fizyczny
Twórcy
  • Federal College of Education, Omoku, Riviers State, Nigeria
Bibliografia
  • [1] Federal Government Syllabus for Grade II Teacher Training, Curriculum for Home Economics (Lagos, Nigeria, 1974), Pg. 214.
  • [2] Iyamu E. O. (2005). Culture in the development of curriculum. Pg. 84: 2005.
  • [3] Olaitan S. O. (2001). Introduction to the teaching of Home economics Pg. 59.
  • [4] Okobiah O. S. (1984). "The New National Policy on Education and the Development of social studies curriculum for Nigeria schools" Nigerian Journal of curriculum studies, Vol. III, No. 1 1984.
  • [5] Onwuka U. (ed). Curriculum Development of Africa. Onitsha. African-Feb.
  • [6] Pratt David (1980). Curriculum Design and Development New York. Harcourt Brace Jov. Inc. 1980.
  • [7] Tittenbrun J., International Letters of Social and Humanistic Sciences 11 (2013) 10-34.
  • [8] Tittenbrun J., International Letters of Social and Humanistic Sciences 2 (2014) 20-40.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333963

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.