PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 1-4 | 71--97
Tytuł artykułu

Warunki życia rodzin radomskich z dziećmi uczęszczającymi do szkoły średniej

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyniki przeprowadzonych badań traktować należy jako pewnego rodzaju sondaż, który w celu uzyskania pełniejszego obrazu warunków życia rodzin rejonu radomskiego należałoby okresowo powtarzać. Analizując warunki życia rodzin z dziećmi uczącymi się, należy je rozpatrywać przez pryzmat lokalnych i ponadlokalnych uwarunkowań ekonomicznych, społecznych i politycznych. Na podstawie wyników ankiet, jak też osobistych obserwacji jako mieszkanki powiatu radomskiego, mogę stwierdzić, że rodzina radomska żyje i rozwija się w bardzo trudnych realiach gospodarczo-społecznych. Stwierdzenie to znalazło odzwierciedlenie w wynikach badań, które potwierdziły, iż boryka się ona z bezrobociem, biedą i ogólnie pogarszającą się sytuacją materialno-bytową. Pomimo iż kondycja materialno-bytowa większości badanych rodzin jest trudna, występują tu zróżnicowania warunkowane miejscem zamieszkania. Mieszkańcy Radomia znajdują się w lepszej sytuacji niż rodziny zamieszkujące na wsi i w małych miasteczkach. Rodziny wiejskie i małomiasteczkowe składają się z większej liczby członków, osiągają przy tym niższe dochody i blisko czterokrotnie częściej niż rodziny radomskie borykają się z problemem bezrobocia. Mieszkania rodzin radomskich są lepiej wyposażone w urządzenia sieciowe i dobra trwałego użytku. Potwierdzają to nie tylko realne oceny warunków materialno-bytowych w rodzinie, ale też subiektywne odczucia respondentów, wyrażone w samoocenie sytuacji materialno-finansowej.
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334045

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.