PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Internacjonalizacja procesu kształcenia na kierunkach studiów ekonomicznych | 129--139
Tytuł artykułu

Jak przygotować studentów do kariery międzynarodowej? Próba odpowiedzi na bazie doświadczeń dydaktycznych Śląskiej Międzynarodowej Szkoły Handlowej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie globalnej gospodarki informacyjnej kształcenie jest postrzegane jako podstawowy klucz do tworzenia bogactwa oraz konkurencyjności krajów i gospodarek. Globalizacja gospodarki światowej wymusza wzrost intensywności powiązań pomiędzy krajami świata, regionami, przedsiębiorstwami. Podstawą tych działań jest przepływ kapitału, technologii, usług, a przede wszystkim - ludzi. Większość europejskich szkół wyższych o profilu ekonomicznym, deklaruje międzynarodowy wymiar swojej oferty kształcenia. Umiędzynarodowienie procesu kształcenia przybiera różne formy i przebiega z różną intensywnością. Przejawia się nie tylko w mobilności studentów i kadry naukowo-dydaktycznej, studiowaniu i odbywaniu praktyk zawodowych poza krajem swojego pochodzenia, ale przede wszystkim w karierach międzynarodowych absolwentów. Niniejsze opracowanie oparto zatem na założeniu, że najważniejszym weryfikatorem międzynarodowego wymiaru procesu kształcenia jest zatrudnialność absolwentów w międzynarodowym środowisku biznesowym. (fragment tekstu)
EN
This article aims to answer the question "how to prepare students for a successful international career?" The answer to this question is provided by defining a set of basic target competences of graduates in management. This set comprises methodological, conceptual and social competences. It is the social (interpersonal) competences that play the key role in achieving success in an international environment. On the basis of the didactic experience of the teaching staff of the Silesian International Business School the authors present a possible way of developing such competences by means of a role play simulating a job interview in a foreign language. (original abstract)
Twórcy
  • Śląska Międzynarodowa Szkoła Handlowa w Katowicach
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Chmielecka E.: Bolońska i krajowe struktury kwalifikacji. Http://www.forum- akad.pl.
  • Coste D., North B., Sheils J., Trim J.: Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Tłum. W. Martyniuk. Conseil de l'Europe, Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Kształcenia Nauczycieli, Warszawa 2003.
  • Foresight kadr nowoczesnej gospodarki. PARP, Warszawa 2009.
  • Juchnowicz M.: Polityka edukacyjna wobec potrzeb rynku pracy. W: Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna. Red. P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski. Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2007.
  • Kostera M., Rosiak A.: Zajęcia dydaktyczne. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.
  • Kożusznik B.: Zachowania człowieka w organizacji. PWE, Warszawa 2002.
  • Laguna M.: Szkolenia. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • Olszewski A.: Pora na zespoły. "Personel" 2003, nr 2.
  • Smółka P. : Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Wolters Kluwer Business, Kraków 2008.
  • Smółka P.: Miękkie kompetencje i rozwój talentów interpersonalnych w organizacji. "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów" 2006, nr 4.
  • Śpiewak P., Bucholc M.: Produkcja uniwersytecka. "Tygodnik Powszechny" z dnia 29 września 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334085

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.