Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Analizując dorobek naukowy dotyczący konsumpcji, postępowań konsumentów oraz marketingowych zachowań przedsiębiorstw można stwierdzić, iż jak dotychczas nie występuje w literaturze jedna, powszechnie przyjęta definicja pojęcia "młody konsument" wskazująca jednoznacznie przedział wiekowy nabywców, których można zaliczyć do tej kategorii. Na ogół delimitacja kategorii młodych konsumentów uzależniona jest od celu badania i charakteru rynku produktowego, który jest przedmiotem rozważań. Uwzględniając powyższe przesłanki w niniejszym opracowaniu przedstawiono główne kryteria wyodrębnienia kategorii młodych konsumentów, a także dokonano próby systematyzacji tej grupy nabywców ze względu na wiek. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
11
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
- [1] Adamczyk G., Młody konsument jako uczestnik procesów rynkowych i jego aktywność, Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, Roczniki Naukowe, tom IX, Zeszyt 4, 2007.
- [2] Adamczyk G., Segmentacja młodych konsumentów według ich aktywności rynkowej, "Journal of Agribusiness and Rural Development" 2008, no. 3 (9).
- [3] Balcerzak-Paradowska B. (red.), Miejsce i rola ludzi młodych (18-34 lata) w społeczeństwie i gospodarce. Struktura społeczna - Praca - Sytuacja bytowa - Rodzina, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2007.
- [4] Bańko M. (red.), Inny Słownik Języka Polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- [5] Bartczak M., Determinanty zachowań młodych konsumentów na rynku odzieży, rozprawa doktorska, Uniwersytet Ekonomiczny, Poznań 2009.
- [6] Bartosik-Purgat M., Ważność potrzeb młodych konsumentów europejskich [w:] Niestrój R. (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa 2009.
- [7] Bilska B., Wpływ wybranych czynników na zachowania młodych konsumentów usług gastronomicznych, rozprawa doktorska, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2004, [maszynopis niepublikowany].
- [8] Bilska B., Zachowania młodego konsumenta na rynku usług gastronomicznych [w:] Rudawska I., Soboń M. (red.), Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Difin, Warszawa 2009.
- [9] Gutkowska K., Ozimek I. (red.), Zachowania młodych konsumentów na rynku żywności, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2008.
- [10] Hawkins D. I., Best R.J., Coney K.A., Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, Irwin/McGraw-Hill, New York 1998.
- [11] Kieżel E. (red.), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa 2010.
- [12] Korytowska M., Uwarunkowania wykorzystania instrumentów komunikacji marketingowej w działalności konkurencyjnej na rynku młodzieżowym [w:] Szulce H. (red.) Determinanty i instrumenty konkurowania w działaniach marketingowych, Zeszyty naukowe nr 108, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
- [13] Kowalczuk I., Young Purchasers of Food, "Acta Scientiarum Polonorum, Technologia Alimentaria" 2007, no. 6 (1).
- [14] Kusińska A. (red), Rodziny ludzi młodych jako uczestnicy rynku. Diagnoza i typologia, PWE, Warszawa 2005.
- [15] Łaszyn A., Szybki puls nowej generacji, "Marketing Serwis" 2000, nr 2.
- [16] Olejniczuk-Merta A., Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
- [17] Olejniczuk-Merta A. (red.), Uwarunkowania rozwoju społeczno-zawodowej aktywności ludzi młodych, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2008.
- [18] Olejniczuk-Merta A. (red.), Rynki młodych konsumentów w nowych krajach Unii Europejskiej, PWE, Warszawa 2007.
- [19] Socha D., Postrzeganie przez młodych konsumentów działań marketingowych firmy Mars [w:] Niestrój R. (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa 2009.
- [20] Sowa I., Identyfikacja preferencji konsumpcyjnych wybranych grup ludności Polski [w:] Kieżel E. (red.), Konsument i jego wybory rynkowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2002.
- [21] Styś M., Konsumenci bez metryki, "Marketing w Praktyce" 2006, nr 6.
- [22] Szulce H., Reakcje konsumentów na działania marketingowe przedsiębiorstw handlowych [w:] Niestrój R. (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa 2009.
- [23] Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, Dz. U. z 1964, Nr 16, poz. 93, art. 11 i art. 15.
- [24] Włodarczyk-Śpiewak K., Wyposażenie młodych gospodarstw domowych w dobra trwałe jako jeden z elementów jakości życia na tle krajów Unii europejskiej [w:] Manikowski A. i Psyk A. (red.), Unifikacja gospodarek europejskich: szanse i zagrożenia, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2004.
- [25] Wolny R., Młodzi konsumenci szansą dla przedsiębiorstw usługowych, "Marketing i Rynek" 2006, nr 8.
- [26] Wrzesińska J., Preferencje w zakupach młodych konsumentów w supermarketach (na podstawie własnych badań empirycznych), Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego: Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej Nr 59, Warszawa 2006.
- [27] Żelazna K., Kowalczuk I., Zachowania młodych konsumentów na rynku napojów bezalkoholowych, Acta Scientiarum Polonorum - Oeconomia 2003, nr 2 (1).
- [28] http://www.edukacja.edux.pl/p-6722-okresy-i-fazy-rozwoju-oraz-zycia-ludzi-doroslych.php.
- [29] http://www.eid.edu.pl/archiwum/2005,103/czerwiec,210/doroslosc_jako_czas_wyzwan_rozwojowych,1797.html.
- [30] http://www.rp.pl/artykul/358625,67388_Kidult_w_srednim_wieku.html.
- [31] http://www.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id=POJ-1726.htm.
- [32] http://www.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id=POJ-1727.htm.
- [33] http://www.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id=POJ-1728.htm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334167