PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 30 | 12
Tytuł artykułu

Kapitał ludzki jako komponent kapitału intelektualnego organizacji - aspekt szkoleń

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kapitał ludzki staje się w dzisiejszym świecie coraz cenniejszą wartością. Rozwój firmy jako inteligencji organizacji uczącej się realizuje się poprzez: ciągłą naukę, zwiększanie potencjału pracowników, zarządzanie ich wiedzą, dbanie o ich ciągły rozwój i wdrażanie kultury samokształcenia oraz umiejętne gospodarowanie kapitałem ludzkim oraz organizacyjnym. Dzięki szkoleniom, poprawianiu umiejętności pracowników, manager zapewni swojej firmie fachową kadrę dobrze wyszkolonych pracowników, a poprzez to zwiększy efektywność i wydajność ich pracy oraz zyski firmy. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie; Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Bańka W., Operacyjne kierowanie pracownikami w organizacjach, Wyd. A.Marszałek, Toruń 2007.
  • [2] Czaja S., Fiedor B., Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych jako czynnika powiększającego zasoby kapitału ludzkiego w Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki polskiej red. J. Rymarczyk, M. Sutkowski, Prace Naukowe nr 867, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • [3] Dobija M., Metodyka szacowania wiedzy w Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, pod red. B. Wawrzyniaka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2003.
  • [4] Domański S.R., Kapitał ludzki i wzrost gospodarczy, WN PWN, Warszawa 1993.
  • [5] Król H., Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie, w: Zarządzanie strategiczne kapitałem ludzkim, A.Ludwiczyński, K.Stobińska (red), Poltext, Warszawa 2001.
  • [6] Machowicz K. (red), Człowiek z perspektywy biznesu, Wyd. KUL, Lublin 2009.
  • [7] Mayo A., Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • [8] Moczydłowska J., Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Difin, Warszawa 2010.
  • [9] Pietruszka-Ortyl A., Kapitał intelektualny wyznacznikiem poziomu zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa, [w] Cieśliński W. (red.), Przedsiębiorstwa jako świątynie wiedzy, t. 2, Wyd. WSZiP, Wałbrzych 2002.
  • [10] Rogowski W., Kapitał intelektualny jako generator nowych czynników konkurencyjności, [w] Kasiewicz S., Rogowski W., Kicińska M. (red.), Kapitał Intelektualny, Wyd. Oficyna Wydawnicza, Kraków 2006.
  • [11] Schermerhorn J.R., Zarządzanie, PWE, Warszawa 2008.
  • [12] Strużyna J., Wymiary kapitału ludzkiego, w: Kształtowanie kapitału ludzkiego firmy, B.Kożuch (red), Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2000.
  • [13] Ścibiorek Z., Inwestowanie w personel, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006.
  • [14] Dobija M., Kapitał ludzki i intelektualny w aspekcie teorii rachunkowości, http://janek.ae.krakow.pl-zkrach.pobranie.htm_stan na dzień 29 sierpnia 2013.
  • [15] Tymowski J., Gospodarowanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2001 nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334185

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.