Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Książka R.Welforda jest wkładem w trwającą debatę nad środowiskową strategią w biznesie. Przedstawia, obok tradycyjnych, nowe modele organizacji biznesu, które będą kompatybilne z rozwojem zrównoważonym (sustainable development). Składa się z dziewięciu rozdziałów, w których przeprowadzono rozważania w odniesieniu do założeń nowej filozofii rozwoju (rozdz. I, VII, IX) oraz do etyki biznesu, strategii zarządzania przedsiębiorstwem, oceny cyklu życia produktu, marketingu i ekoetykietowania (rozdz.II- VII). W rozdziale I Sustainable Development and Postmodernizm po krótkich rozważaniach na temat skutków wynikających ze stosowania strategii biznesu opartych na założeniach neoklasycznej ekonomii, której mechanizmy rynkowe same miały rozwiązać problemy środowiskowe, Autor charakteryzuje filozofię zrównoważonego rozwoju, eksponujcie jej założenia dotyczące przemysłu oraz problem odpowiedzialności zbiorowej. Przedstawia ocenę kierunków rozwoju gospodarki światowej i handlu międzynarodowego vi' świetle założeń ekorozwoju, przeprowadza krytykę działalności Światowej Organizacji Handlu za pominięcie problemu środowiskowego w negocjacjach Rundy Urugwajskiej oraz wskazuje na przyszłe skutki wynikające z rozwoju rynku liberalnego w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach rozwijających się. W drugiej części rozdziału omawia kulturę konsumeryzmu, rolę "zielonej" reklamy oraz szeroko dyskutuje zasadę "zanieczyszczający płaci", zwracajcie uwagę na jej główne wady. Przedstawia też problem "zielonego " przemysłu oraz 10-poziomową skalę opisaną strategiami osadzonymi w odpowiednich ideologiach (the spectrum of greening). (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334239