PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 29 | nr 102 | 201--211
Tytuł artykułu

Zarządzanie kryzysem w organizacjach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management of Crisis in the Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł został poświęcony omówieniu zasad zarządzania kryzysem w organizacji. Przedstawiono różne definicje kryzysu z podaniem jego istoty. Ponadto scharakteryzowano źródła i symptomy powstawania kryzysów. Głównym celem artykułu była analiza działań antykryzysowych, które mają na celu przygotowanie organizacji do zwalczania efektów negatywnych czynników.(abstrakt oryginalny)
EN
An article is concerned with treatment of principles of crisis management in organisation. It presents different definition of crisis with its essence. Besides, this article characterizes sources and symptoms of crisis formation. Primary objective of this text is analysis anticrisis activities which has to prepare organization for braving with effect of negative factors.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Obrony Narodowej w Warszawie
autor
  • Akademia Obrony Narodowej w Warszawie
Bibliografia
  • Garbusiewicz W., Restrukturyzacja jako podstawa rozwoju przedsiębiorstwa, [w:] Restrukturyzacja w procesie przekształceń i rozwoju przedsiębiorstw, red. R. Borowiecki, Kraków 1996.
  • http://www.wsz-pou.edu.pl/biuletyn/?p=&strona=biul_kryz&nr=2, [dostęp: 26.05.2014].
  • Krzakiewicz K., Zarządzanie antykryzysowe w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Organizacja a kryzys, red. J. Skalik, Wrocław 2004.
  • Porada-Rochoń M., Efektywny proces restrukturyzacji przedsiębiorstw wyzwaniem w dobie globalizacji, [w:] Zarządzanie restrukturyzacją w procesach integracji i rozwoju nowej gospodarki, red. R. Borowiecki, A. Jaki, Kraków 2008.
  • Sapijaszka Z., Restrukturyzacja przedsiębiorstw, szanse i zagrożenia, Warszawa 1996.
  • Walas-Trębacz J., Ziarko J., Podstawy zarządzania kryzysowego. Cześć 2. Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie, Kraków 2011.
  • Wieczerzyńska B., Kryzys w przedsiębiorstwie, Warszawa 2009.
  • Zelek A., Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334447

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.