PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | International Marketing and Business in the CEE Markets | 92--109
Tytuł artykułu

Economic and Political Background in International Marketing on Central and Eastern European Markets

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The widespread usage of the Central and Eastern Europe term may imply that countries that fall under this definition create a separate region, which may be treated as a single market by business entities. This, consequently, should streamline carrying out marketing activities and using standardized tools. The aim of the article is to identify the selected factors from the economic and political background of the Central and Eastern European countries and showing if this area is uniform from the marketing point of view. These issues are important due to the fact that there are more than 183 million consumers in the Central and Eastern European countries. (fragment of text)
Twórcy
  • Cracow University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Countries & Regions. The World Bank, http://www.worldbank.org/countries.
  • Czinkota M.R., Ronkainen I.A. (2004): International Marketing. Thomson-South-Western, Mason.
  • Duliniec E. (2004): Marketing międzynarodowy. PWE, Warszawa.
  • European Bank for Reconstruction and Development, http://www.ebrd.com/coun-try/sector/econo/ stats/index.htm.
  • Human Development Index Rankings (2007/2008). Http://hdr.undp.org/en/statistics.
  • Human Development Reports, http://hdrstats.undp.0rg/indicat0rs/5.html.
  • Instytut Europy Środkowo-Wschodniej, www.iesw.lublin.pl.
  • International Country Risk Guide. The PRS Group, Inc., http://www.prsgroup.com/ /ICRG_T ableDef. aspx.
  • Keegan W.J., Schlegelmilch B.B. (2001): Global Marketing Management. A European Perspective. Pearson Education Ltd., Harlow.
  • Koźmiński A., Piotrowski W. (1999): Zarządzanie. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wiktor J.W. (2005): Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334517

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.