PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 53--62
Tytuł artykułu

Znajomość wybranych aspektów zachowania konsumentów wśród przedsiębiorstw rynku IT

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
It Products Retailers' Awareness of Selected Aspects of Consumer Behaviour
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie, na przykładzie przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą detaliczną produktów rynku technologii informacyjnych, wybranych obszarów potencjalnej rozbieżności występującej między realnym przebiegiem procesu zakupowego a jego obrazem identyfikowanym przez określone przedsiębiorstwo bądź, w ogólnym ujęciu, wszystkie przedsiębiorstwa danego rynku. Precyzyjne zdefiniowanie i pomiar tej rozbieżności może stać się punktem wyjścia do optymalizacji działań detalistów oraz budowania przez nich trwałej przewagi konkurencyjnej.(abstrakt autora)
EN
The purpose of the paper is to present, using a case study of the Polish IT market, selected areas of potential discrepancy between the real course of a purchasing process and the way it is perceived by a particular company, or, in general, all companies of a particular market. Precise defining and measuring of the aforementioned discrepancy may make it possible for retailers to optimize their business operations and build a stable and significant competitive advantage.(author's abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • R.D. Blackwell, P.W. Miniard, J.F. Engel, Consumer behavior, Harcourt College Publishers 2001, s. 6.
  • M.R. Solomon, Consumer Behavior. Buying, Having and Being, Pearson Prentice Hall 2007, s. 6.
  • L. Rudnicki, Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000, s. 14.
  • A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2006, s. 12.
  • G. Antonides, W. Fred van Raaij, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 24.
  • M. Janoś-Kresło, B. Mróz, Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006, s. 181.
  • N. Piercy, Marketled strategic change, Elsevier, Oxford 2009, s. 219.
  • B. Beemer, L. Shook, Konsument w centrum uwagi, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334635

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.