PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 73--84
Tytuł artykułu

Dylematy komunikacji w marketingu międzynarodowym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Dillemas of Communication In International Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Osiąganie przez przedsiębiorstwo kolejnych poziomów internacjonalizacji przedsiębiorstwa związane jest najczęściej z równoczesną internacjonalizacją marketingu. W artykule omówiono dylematy związane z komunikacją w marketingu międzynarodowym oraz osiąganiem przewagi konkurencyjnej na rynku międzynarodowym. Jednostka organizacyjna odpowiedzialna za komunikację w marketingu międzynarodowym powinna mieć na uwadze aspekt związany ze zintegrowaniem komunikacji marketingowej i z właściwym doborem form komunikacji dotyczącej wybranej grupy odbiorców. Ogromne znaczenie na dobór komunikatu ma otoczenie społeczno-kulturowe, technologiczne, ekonomiczne i polityczno-prawne. Narzędzia komunikacji marketingowej powinny być dostosowane do cyklu życia produktu, jak również do postępu technologicznego oraz nowych form komunikacji dwustronnej.(abstrakt autora)
EN
Achieving the next level of internationalization of companies usually goes in line with internationalization of marketing. The paper discusses the dilemmas associated with communication in international marketing and achievements of competitive advantage in the international market. The organizational unit responsible for communication in international marketing should consider the aspect of ntegration of marketing communication as well as appropriate means of communication with the target audience. Great importance in the choice of communication style play the socio-cultural, technological, economic and legal setting of a given area. Marketing communication tools should be adapted to the product life cycle, as well as to the technological advance and new forms of bilateral communication.(author's abstract)
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010, s. 10.
  • E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009, s. 13.
  • S. Smyczek, I. Sowa, Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005, s. 181.
  • A. Olejniczuk-Merta, Wpływ procesu globalizacji na zachowania konsumentów, [w:] Marketing mię- dzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, red. J.W. Wiktor, A. śbikowska, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010, s. 390.
  • A. Baruk, Nowoczesna strategia marketingowa. Aspekty strukturalne i procesowe, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 15.
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 642.
  • M. Malinowska, Zmiany w systemie informacji marketingowej przedsiębiorstw w warunkach globalizacji, [w:] E. Duliniec, L. Garbarski, J. Mazur, M. Strzyżewska, W. Wrzosek, Ekspansja czy regres marketingu? Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 429.
  • Ph. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005, s. 575.
  • E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 65.
  • P. Waniowski, D. Sobotkiewicz, M. Daszkiewicz, Marketing. Teoria i przykłady, Placet, Warszawa 2010, s. 259.
  • Komunikacja marketingowa, red. M. Rydel, ODiDK, Gdańsk 2001, s. 35.
  • Kompendium wiedzy o marketingu, red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • A. Pabian, Promocja - nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.
  • A. Grzegorczyk, Reklama, PWE, Warszawa 2010, s. 75.
  • G. Hajduk, Poziomy, płaszczyzny i rodzaje integracji komunikacji marketingowej, [w:] Komunikacja rynkowa. Ewolucja, wyzwania, szanse, red. B. Pilarczyk, Z. Waśkowski, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 135, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010, s. 27-28.
  • J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 40.
  • K. Przybyłowski, S.W. Hartley, R.A. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997, s. 477.
  • L.W. Stern, A.I. El-Ansary, A.T. Coughlan, Kanały marketingowe, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 634.
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994, s. 323.
  • J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A.Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008, s. 291.
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2004, s. 178-179.
  • M. Graczyk, Telewizja i internet jako narzędzia komunikacji marketingowej, [w:] Komunikacja rynkowa. Skuteczne narzędzia i obszary zastosowania, red. B. Pilarczyk, Z. Waśkowski, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 136, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010, s. 119.
  • 4 Ch. Grönroos, Service management and marketing, John Wiley & Sons Ltd, USA 2007, s. 388- 389.
  • Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010, s. 135-136.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334643

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.