PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 85--98
Tytuł artykułu

Nowe zjawiska i procesy rynkowe jako uwarunkowania poziomu zaspokojenia potrzeb konsumentów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
New Phenomena And Market Processes as the Conditions of the Level of Satisfying the Consumers' Needs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pomiędzy sytuacją społeczno-gospodarczą kraju i świata a poziomem zaspokojenia potrzeb konsumentów występują związki przyczynowo-skutkowe. Powiązania te nie mają charakteru bezpośredniego, lecz pośredni. Do głównych uwarunkowań społeczno-ekonomicznych określanych mianem "nowych" zaliczyć można m.in. kryzys gospodarczy oraz procesy globalizacyjne. Aktualny poziom zaspokojenia potrzeb polskich konsumentów jest efektem przemian, jakie miały miejsce w Polsce na przestrzeni ostatnich trzech lat, przede wszystkim tych, które dokonały się w ciągu ostatnich dwóch dekad. Jest on także efektem nowych zachowań i zmian w mentalności konsumentów wynikających z jego otwarcia na świat i przyswajania wzorców konsumpcji realizowanych w krajach wyżej rozwiniętych.(abstrakt autora)
EN
Between the socio-economic situation in the country and in the world and the level of satisfying the consumers' needs there exists the reason and result relation. These relations are not direct, but indirect. To the main socio-economic conditions referred to as "new" we can include among the others: economy crisis and global processes. Currently existing level of satisfying Polish consumers' needs is the result of the transformations which have taken place in Poland not only over the last three years, but first and foremost, those ones which have taken place over the last two decades. What is more, the level of satisfying Polish consumers' needs is also the result of new patterns of behavior and the changes in consumers' mentality resulting from its openness to the world and assimilation of consuming patterns in the more developed countries.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • A. Malinowski, Kryzys finansowy a polska gospodarka, "Nowe życie Gospodarcze" 2008, nr 23, s. 5.
  • Cz. Bywalec, Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 33.
  • J. Berbeka, Poziom życia ludności a wzrost gospodarczy w krajach Unii Europejskiej, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2006, s. 19.
  • Cz. Bywalec, Ekonomika i finanse gospodarstw domowych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 29.
  • U. Grzega, Kryzys gospodarczy w świetle wskaźników ekonomicznych, materiały niepublikowane, Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2010, s. 7-11.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, s. 40.
  • U. Grzega, Zróżnicowanie poziomu życia w Polsce jako efekt transformacji gospodarki, materiały niepublikowane, Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2009, s. 43.
  • K. Wądołowska, Poziom życia Polaków, CBOS, Warszawa, kwiecień 2010, s. 11.
  • K. Wądołowska, Sposoby gospodarowania pieniędzmi w gospodarstwach domowych, CBOS, Warszawa, kwiecień 2010, s. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334655

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.