PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 19 Wybrane problemy gospodarki Polski | 38--50
Tytuł artykułu

Pozyskanie pokolenia Y dla bankowości elektronicznej wyzwaniem dla polskich banków

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Challenges for Polish Banks : to Gain Gen Y to The e-Banking
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem tego artykułu jest pokazanie potrzeby pozyskania społeczeństwa dla bankowości elektronicznej oraz możliwości jakich w tym zakresie dostarczają media socjalne oraz urządzenia łączności mobilnej. Najbardziej otwartymi na nowości techniczne i organizacyjne oraz najbardziej aktywnymi w mediach społecznościowych są ludzie młodzi, w tym najliczniejsza ich grupa nazywana pokoleniem Y, czyli ludzie urodzeni w latach 1980-20002. Grupa to w strategii marketingowej banków stanowi szczególnie ważny segment rynku, zarówno ze względu na liczebność (prawie 1/3 ludności Polski [(Mikoś 2011), s. 8] jak i aktywność zawodową i społeczną jej członków. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiono rolę mediów socjalnych jako narzędzia marketingu, w drugiej przedstawiono wykorzystanie mediów socjalnych przez polskie banki w promocji swych produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną. (fragment tekstu)
EN
In the last decade there has been considerable development of electronic banking channels. Despite the spread of the e-banking services number of people in Poland using this form is still low in comparison to Europe or the world, even among the young people. This paper aims to show the ability to gain the young people of Generation Y to the e-banking by using tools offered by social media and mobile communication devices. The paper contains a description of the points/characteristics of Y Generation, important from a marketing perspective, a discuss the current level of use of the Internet by the Polish society and an analysis of the involvement of Polish banks in social networks. The paper shows that Polish banks do not take full advantage of social media in the expansion of electronic banking channels and shows that there are great opportunities in this area. Whereas Polish banks are among the leaders in the region in the development of mobile banking channel, although they are still at the beginning of the road. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Agora SA. World Internet Project Poland 2011. Warszawa: Agora S.A. & TP Group, 2011.
  • Alt Florian, et al. "Location-based Crowdsourcing: Extending Crowdsourcing to the Real World." W Proceedings of the Sixth Nordic Conference on Human-Computer Interaction: Extending Boundaries, 13-22. New York, 2010.
  • Bergh, Joeri van den, Mattias Behrer. Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Warszawa: Samo Sedno Edgard, 2012.
  • Borgul, Tomasz. Nextdoor - portal społecznościowy inny niż wszystkie? ekomunikacja.pl Nowy wymiar komunikacji. 17 II 2012. http://www.ekomunikacja.pl/2012/02/nextdoor-portal-spoecznosciowy-inny-niz.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334669

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.