PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 197--208
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów w kontekście ekomarketingu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Behavior in the Context of Ecomarketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje postawy konsumenckie w kontekście marketingu ekologicznego. Pierwsza część zawiera charakterystykę ekomarketingu oraz opis wybranych narzędzi wspierających jego strategię. Kolejna część przedstawia pojęcie świadomości ekologicznej, cele edukacji ekologicznej oraz model zachowań konsumenckich, wynikający z potrzeby nabycia produktu, który w zależności od poziomu świadomości ekologicznej konsumenta reprezentuje konsumpcję zrównoważoną bądź niezrównoważoną.(abstrakt autora)
EN
The paper presents the consumer behavior in the context of environmental marketing. The first part contains a description of the ecological marketing and selected ecomarketing tools that support it. The next part presents the concept of ecological awareness, environmental education goals and a model of consumer behavior, which is the cause of beginning of the purchase of a product, defining types of consumer due to environmental awareness.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • K. Kokoszka, Marketing ekologiczny w przedsiębiorstwie, [w:] Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie, red. A. Graczyk, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008, s. 106.
  • H. Pondel, Wykorzystanie koncepcji ekomarketingu w rynkowej walce o klienta, Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menedżerskiej "Milenium" nr 1, Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno-Menedżerska "Milenium", Gniezno 2007, s. 49.
  • S. Zaremba, Marketing ekologiczny, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009, s. 100.
  • M. Lisińska-Kuśnierz, M. Ucherek, Znakowanie i kodowanie towarów, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2005, s. 40.
  • A. Demianowicz, Ekoetykietowanie: od genezy do ISO 14020, [w:] Sterowanie ekorozwojem. Zarządzanie w warunkach ekorozwoju, t. 2, red. B. Poskrobko, Wyd. Politechniki Białostockiej, Białystok 1998, s. 126.
  • W. Adamczyk, Ekologia wyrobów, PWE, Warszawa 2004, s. 199.
  • A. Demianowicz, J. Leśniak, P. Znaniecki, Rola ekoetykietowania w zarządzaniu ochroną środowiska, [w:] Zarządzanie ochroną środowiska w przedsiębiorstwie i gminie, red. B. Poskrobko, Polskie Zrzeszenie Inżynierów i Techników Sanitarnych w Poznaniu, Białystok- Poznań-Ustronie Morskie 1997, s. 90.
  • M. Greszta, Sześć kluczowych korzyści wynikających z zaangaŜowania firmy w ideę zrównowaŜonego rozwoju, [w:] Odpowiedzialny biznes 2009. Czas próby, "Harward Business Review Polska" 2009, s. 47.
  • T. Poskrobko, Sformalizowane systemy zarządzania środowiskowego, [w:] Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie, red. A. Graczyk, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008, s. 87,98.
  • M. Urbaniak, Z. Foltynowicz, A. Podsiadłowska, Rozwój świadomości ekologicznej a znajomość etykietowania środowiskowego wśród polskich przedsiębiorstw, [w:] Ekologia wyrobów, red. W. Adamczyk, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2000, s. 252.
  • B. Dobrzańska, G. Dobrzański, D. Kiełczewski, Ochrona środowiska przyrodniczego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 358.
  • Gospodarka a środowisko i ekologia, red. K. Małachowski, CeDeWu, Warszawa 2007, s. 40.
  • R. Janikowski, Rynek a równoważenie konsumpcji. Stymulatory i bariery, [w:] Konflikty i współpraca w realizacji strategii ekorozwoju, red. S. Czaja, Wyd.Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2003, s. 154.
  • A. Małysa-Kaleta, Konsumpcja w kształtowaniu jakości życia Polaków, [w:] Konsumpcja i rynek w warunkach zmian systemowych, red. Z. Kędzior, E. Kieżel, PWE, Warszawa 1997, s. 32.
  • D. Pieńkowski, Konsumpcja w warunkach kryzysu społeczno-przyrodniczego, "Ekonomia i Środowisko" 1997, nr 2, s. 69.
  • B. Michaliszyn, R. Janikowski, Przyczynek do zrównoważonej konsumpcji, "Człowiek i Przyroda" 1997, nr 6, s. 65-66.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334753

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.