PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 22 | nr 4 | 194--204
Tytuł artykułu

Marketing Communication as Company Dialogue with the Market : Value Creation and Integration Perespective

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Purpose: The study aims to identify the role of communication in the process of creating and integrating value. The author considers three issues: 1) the identity and nature of marketing communication; 2) the structure of its functions and tasks in the creation of value; and 3) the role of marketing communication in the integration around value. Given the constraints of the study, the considerations are summary and selective and constitute an attempt at highlighting the key elements of the issue referred to in the study title.

Methodology: The study is a theoretical reflection. By analysing the nature of marketing communication as a company's dialogue with the market, it finds a theoretical justification: confirmation of the main thesis concerning the broader and deeper functions of communication in value marketing.

Conclusions: The essential functions of marketing communication lend themselves to a broader than hitherto presentation as a task revolving around creating and integrating value. Communication by nature provides information about the offer of the company and its values (as in the traditional sense) and also it creates these values. Its major task involves integration around value, both internally within the structure of the marketing mix, and externally in the relationship between the company and the market, the company's environment.

Originality: Previous discussion of the issue in pertinent literature has placed communication at the final stage of the business activities and attributed to it the role of providing information about a particular utility, the value of the product in the process of social exchange. The author argues that this approach is incomplete. Marketing communication may be an area where value is created and may, at the same time, integrate values around the company's market oriented activities. (original abstract)
Rocznik
Tom
22
Numer
Strony
194--204
Opis fizyczny
Twórcy
  • Cracow University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Bruhn, M. (2013). Kommunikationspolitik, Systematischer Einsatz der Kommunikation für Unternehmen. München: Verlag Franz Vahlen.
  • Cardona, P. and Rey, C. (2009). Zarządzanie przez misję. Kraków: Wolters Kluwer Polska.
  • Castells, M. (2008). Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Czubała, A. (ed.), Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie.
  • Doyle, P. (2003). Marketing wartości. Warszawa: Felberg SJA.
  • Garbarski, L. (2011) (ed.). Marketing. Koncepcja skutecznych działań. Warszawa: PWE.
  • Hajduk, G. (2010). Poziomy, płaszczyzny i rodzaje integracji komunikacji marketingowej. W: B. Pilarczyk and Z. Waśkowski (eds.), Komunikacja rynkowa. Ewolucja, wyzwania, szanse. Zeszyty Naukowe nr 135. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Kotler, Ph. and Keller, K.L. (2012). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Meffert, H. (1986). Marketing. Grundlagen der Absatzpolitik. Wiesbaden: Gabler.
  • Mruk (ed.) (2004). Komunikowanie się w marketingu. Warszawa: PWE.
  • Noga, A. (2009). Teorie przedsiębiorstw. Warszawa: PWE.
  • Pickton, D. and Broderick, A. (2000). Integrated Marketing Communication. London: Financial Times-Prentice Hall.
  • Pilarczyk, B. (ed.) (2011). Komunikacja rynkowa. Strategie i instrumenty. Zeszyty Naukowe UE w Poznaniu, 208. Poznań. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Pilarczyk, B. and Waśkowski, Z. (eds.) (2010). Komunikacja rynkowa. Ewolucja, wyzwania, szanse. Zeszyty Naukowe, 135. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Rogoziński K. (2012). Zarządzanie wartością z klientem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  • Rossiter, J.R. and Bellman, S. (2005). Marketing communication. Theory and applications. Pearson, Prentice Hall.
  • Rudawska, E. (2008). Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
  • Szymura-Tyc, M. (2005). Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Katowice: AE im. K. Adamieckiego w Katowicach.
  • Toffl er, A. (1985). Trzecia fala. Warszawa: PIW.
  • Waśkowski, Z. (red.) (2011). Komunikacja rynkowa. Kultura, perswazja, technologia. Zeszyty Naukowe UE w Poznaniu, 209. Poznań.
  • Wiktor, J.W. (2013), Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Zacher, L. (2007). Transformacje społeczeństw od informacji do wiedzy. Warszawa: C.H. Beck.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334825

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.