PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 223--235
Tytuł artykułu

Uwarunkowania zachowań pacjentów na aptecznym rynku farmaceutycznym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Determinants of the Patient's Behavior on the Pharmaceutical Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Atrakcyjność rynku farmaceutycznego spowodowała dynamiczny wzrost liczby aptek, które w wyniku konkurencji na rynku zostały zmuszone do walki o klienta. Aby skutecznie konkurować, farmaceuci musieli dostosować funkcjonowanie aptek do wymogów rynkowych, co oznaczało konieczność zastosowania podejścia marketingowego do zarządzania apteką. Niniejszy artykuł przedstawia podstawowe mechanizmy zachowania pacjentów na rynku farmaceutycznym, koncentrując się na roli apteki i farmaceuty w zaspokajaniu potrzeb i oczekiwań klientów. Przedstawiono w nim również etapy procesu postępowania pacjentów w procesie zakupu nowego produktu leczniczego.(abstrakt autora)
EN
The attractiveness of the pharmaceutical market caused a dynamic increase of number of pharmacies, which in result of the market competition, were forced to contend for a customer. In order to compete effectively, pharmacists had to adapt the pharmacies to market requirements, what meant necessity to apply the marketing approach to pharmacy management. The paper presents essential mechanism of the patient's behavior on the pharmaceutical market, focusing on the role of the pharmacy and the pharmacist in the problem recognition and expectations of customers. The stages in the patient's decision process in purchase of the new medicinal product are also introduced.(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Uniwersalny słownik języka polskiego, t. 4, red. S. Dubisz, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 243.
  • W. Wrzosek, Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 2002, s. 13.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. K. Koźmiński, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 761.
  • M. Michalik, B. Pilarczyk, H. Mruk, Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008, s. 52.
  • Marketingowe zarządzanie apteką, red. H. Mruk, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, s. 19.
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008, s. 170.
  • H. Mruk, M. Michalik, T. Barałkiewicz, Jak zarządzać apteką? Marketing w praktyce, Wyd. Kwadryga, Warszawa 2006, s. 66.
  • Farmacja praktyczna, red. R. Jachowicz, Wyd. Lekarskie PZWL, Warszawa 2008, s. 190-191.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334847

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.