Warianty tytułu
The Role of Tourism in Economy and Estimation of Its Quality
Języki publikacji
Abstrakty
W warunkach nierównowagi gospodarczej, spadku popytu na rynku i rosnącej konkurencji wskutek nasilającej się globalizacji, szczególnego znaczenia w turystyce nabierają te czynniki, które związane są z zabezpieczeniem potrzeb konsumenta. Jakość i atrakcyjność produktów turystycznych, zadowolenie klienta, różnorodne warianty komplementarności usług stają się szczególnymi atutami na krajowym i międzynarodowym rynku turystycznym. Bardzo ważnym elementem jest też zadbanie o prawa konsumenta i ich egzekwowanie. (fragment tekstu)
Tourism has an important place in national economy of many countries. Annual number of those, who cross borders of their own country, is about 3/4 billion. The enlargement of the European Union with new member states increases competitive conditions in this area of economy too. The successful solution of the question of competitiveness is the bigger emphasis on quality in all areas of tourism. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
81--95
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
- Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków 1999.
- Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa 2003.
- Handszuch H., Praca nad jakością w przedsiębiorstwach i miejscowościach turystycznych: propozycje wytycznych Światowej Organizacji Turystyki, Konsument na krajowym rynku turystycznym w warunkach członkostwa Polski w UE, GWSH, Katowice 2003.
- Handuszch H., Komunikowanie jakości i innowacyjności w turystyce. Konsument na rynku turystycznym. Podstawowe standardy jakości i innowacje, GWSH, Katowice 2004.
- Hutyra A., Co czeka przedsiębiorcę po wejściu Polski do Unii Europejskiej?, Centrum Euro Info w Gdańsku, www.jaroslaw.pl.
- Niezgoda A., Zmyślony P., Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.
- Rut J., Turystyka i rekreacja, Koraw, Rzeszów 1998.
- Somorowska A., Miejsce turystyki w strategii rozwoju gospodarczego kraju, PART SA, www.gryfnet.pl.
- Wodejko S., Ekonomiczne zagadnienia turystyki, WSHiP, Warszawa 1998.
- ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334933