PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 97 Badania marketingowe : skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 116--126
Tytuł artykułu

Wybrane problemy badań wizerunku miast

Warianty tytułu
Selected Problems of City Image Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Budowanie wizerunku miasta jest procesem złożonym, wymagającym prowadzenia badań marketingowych. Wyniki badań mogą być wykorzystywane na różnych etapach procesu budowania marki terytorialnej, stanowiąc podstawę planowania i oceny programów wizerunkowych. Na złożoność procesów pomiaru wpływa w dużym stopniu wielowymiarowy charakter wizerunku miasta. Istotnym uwarunkowaniem dobom kryteriów pomiaru oraz podstawą oceny wizerunku miasta są oczekiwania i motywacje odbiorców docelowych. W badaniach wizerunkowych miast konieczne jest uwzględnienie kontekstu konkurencyjnego. W tym celu stosuje się porównania z konkurentami i miary o charakterze relatywnym. Szczególną rolę w kształtowaniu marek miast odgrywają rankingi, które ze względu na swój porównawczy charakter przyciągają zainteresowanie mediów i mają znaczenie opiniotwórcze.(abstrakt oryginalny)
EN
Building the image of the city is a complex process, which requires conducting marketing research. Research results can be used on different stages of place branding and they arc the base of planning and evaluation of image programmes. The multidimensional character of image affects the complexity of measurements. Expectations and motivations of the target audiences are the strong conditioning of the choice of measurement criteria and the basis for the city image evaluation. In the city image research we have to take into account the competitive context. For this purpose, we use comparisons with competitors and relative measures. Image rankings play a special role in shaping brands of the cities. Because of their comparative nature, rankings attract mass media and they have the opinion-forming significance.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Crouch G.I., Ritchie J.R.B., The competitive destination, CABI Publishing, Cambridge 2003.
  • Daszkiewicz M., Wrona S., Zmiany wizerunku marki - problemy pomiaru, [w:] "Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Kreowanie wizerunku marki", Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 510, Szczecin 2008.
  • Echtner Ch.M., Ritchie J.R.B., The meaning and measurement of destination image, "The Journal of Tourism Studies" 2003, vol. 14, no 1.
  • Grainger J., Crouch G.I., Reconceptualising destination image using perceived risk. International Conference of trends, impacts and policies on tourism development, Hellenic Open University, Crete, June 15-18, 2006, http://tourism-conference.eap.gr/conf_proccedings.htm.
  • Paris tops ranking in global city image study, GfK Roper Public Affairs & Media and Simon Anholt Release 2009 City Brands, Index http://www.gfkamerica.com/newsroom/press_releases.
  • Pike S., Destination image analysis: A review of 142 papers from 1973-2000, "Tourism Management" 2002 no 23(5).
  • Reilly M.D., Free elicitation of descriptive adjectives for tourism image assessment, "Journal of Travel Research" 1990, no 28 (4).
  • Ritchie J.R.B., Smith В., The impact of mega event on host region awareness: a longitudinal study, "Journal of Travel Research" 1991, no 30.
  • www.magnetyzmmiast.cu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334999

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.