PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 20 (4) Zarządzanie operacyjne : zarządzanie projektami i jakością w organizacjach biznesowych, publicznych i pozarządowych | 41--53
Tytuł artykułu

Zarządzanie projektami biznesowymi w offshoringu, zespołach wirtualnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Project Management in Offshoring, Virtual Teams
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł koncentruje się na projektach biznesowych przeprowadzanych w organizacjach transnarodowych w ramach procesów offshoringowych. Dotyczy projektów realizowanych przez zespoły wirtualne, powołane w tym celu do życia. Często na tym podłożu powstają zespoły, które nie traktują danych zadań jako zadań projektowych, ale jako zadania z procesów (zadania nie są unikalne, ani jednorazowe). Za punkt wyjścia przyjęto definicje zespołu wirtualnego, zarządzania projektami i samego projektu. Przedstawiono zagrożenia w zarządzaniu projektami oraz uwarunkowania skutecznego zarządzania projektami w zespołach wirtualnych (pracujących na odległość przy wykorzystaniu nowoczesnych systemów ICT). (abstrakt oryginalny)
EN
The article focuses on business projects carried out by transnational organizations within offshoring conditions. Refers to projects carried out by virtual teams, which have been established for this purpose. Often on this field, virtual teams are being formed, that treat specific activities or tasks, no as a project, but as a processes (tasks are not unique or single). Starting point adopted definitions of virtual team, project management and the project itself. Risks in project management are presented together with determinants of effective project management in virtual teams (working at a distance and using modern ICT systems). (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • [1] Barkley B., Saylor J. (2001), Customer-Driven Project Management. Building Quality into Project Processes, McGraw-Hill, New York.
  • [2] Buss M. (1983), How to Rank Computer Projects, Harvard Business Review, January-February 1983, Boston.
  • [3] Ciesielska D. (2009), Offshoring usług. Wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, Oficyna Wolters Kulwer Business, Warszawa.
  • [4] Cleland D., King W. (1972), Management: A Systems Approach, McGraw-Hill, New York.
  • [5] Drucker P. (2004), Zawód Menedżer, MT Biznes, Warszawa.
  • [6] Grudzewski W., Hejduk I. (2002), Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa.
  • [7] Hamel G. (2000), Waking Up IBM: How a Gang of Unlikely Rebels Transformed Big Blue, Harvard Business Review, July-August, Boston.
  • [8] Harper-Smith P., Derry S. (2012), Zarządzanie projektami. Szybka droga do sukcesu, MT Biznes, Warszawa.
  • [9] Hughes R., Ginnett R. i Curphy G. (2012), Leadership. Enhancing the Lessons of Experience, 7th Edition, McGraw-Hill, New York.
  • [10] Kerzner H. (2005), Advanced Project Management, Edycja polska, Helion, Gliwice.
  • [11] Klein K. (1999), What's Behing High Small-Biz Failure Rates, Frontier Advice and Columns, 30 Spetember, http://www.businessweek.com/smallbiz/news/coladvice/ ask/sa990930.htm.
  • [12] Neilson G., Pasternack B. i Van Nuys K. (2005), The Passive-Aggressive Organization, Harvard Business Review, October 2005, Boston.
  • [13] Nicholas J., Steyn H. (2012), Zarządzanie projektami. Zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych, technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa.
  • [14] Project Management Institiution, strona internetowa: http://www.pmi.org, oraz w Polsce: http://www.pmi.org.pl.
  • [15] Sztompka P. (2007), Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków.
  • [16] Webster's Dictionary (2012), http://www.merriam-webster.com - Storna internetowa Merriam-Webster, Dostęp: czerwiec 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335019

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.