PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 5 (43) Wyzwania biznesowe XXI wieku | 145--157
Tytuł artykułu

Wspieranie oraz promocja kultury i sztuki jako obszar społecznej odpowiedzialności biznesu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Support and Promotion of Culture and Art as the Area of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule poruszono problem miejsca działalności wspierającej rozwój kultury i sztuki w strategii społecznej odpowiedzialności biznesu przedsiębiorstw. Przeanalizowano przyczyny, dla których kultura i sztuka stanowią ważny aspekt rozwoju społecznego. Wskazano formy, jakie mogą przyjmować relacje między instytucjami kultury oraz twórcami a przedsiębiorstwem oraz dokonano analizy tych relacji w kontekście działań CSR. Przedstawiono również przykłady działań przedsiębiorstw w obszarze tzw. Cultural Corporate Responsibility (CCR) oraz typy firm, dla których takiego typu działalność jest szczególnie korzystna w aspekcie kreowania wizerunku.(abstrakt oryginalny)
EN
The activities supporting the development of culture and art can be important elements of Corporate Social Responsibility strategy. The article outlines the reasons why arts and culture are important aspects of social development and it points out the forms that the relationship between cultural institutions and the companies can take. Also, it conducts an analysis of this relationship in the context of CSR and presents examples of companies' activities in this area. The article introduces the concept of Cultural Corporate Responsibility and shows business types where such activities are particularly advantageous.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Białostocki J., Mecenas, kolekcjoner, odbiorca, w: Mecenas, kolekcjoner, odbiorca. Materiały z XXXI sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, PWN, Warszawa 1984.
  • Green Paper promoting a European framework for Corporate Social Responsibility, Komisja Wspólnot Europejskich, 2001, http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/en/com/2001/com2001_ 0366en01.pdf [2.11.2013].
  • Hipokratesa aforyzmy i rokowania oraz przysięga, tłum. H. Łuczkiewicz, Drukarnia Rządowa, Warszawa 1864.
  • ISO 26 000, www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000 [2.11.2013].
  • Mały słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1969.
  • Maslow A.H., Motywacja i osobowość, WN PWN, Warszawa 2006.
  • Odpowiedzialność firm za kulturę i sztukę - CCR, www.cte.org.pl/index.php?docid=70 [2.11.2013].
  • Organa M., Rola strategii CSR w budowaniu wartości przedsiębiorstwa na przykładzie wybranego zakładu produkcyjnego, w: Modele funkcjonowania współczesnego biznesu. Teoria i praktyka, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, red. A. Jabłoński, Dąbrowa Górnicza 2010, s. 153-178.
  • Patronat, hasło w: http://sjp.pwn.pl/slownik/2570953/ [2.11.2013].
  • Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu, raport Ipsos Polska, Philip Morris International i Fundacji Komunikacji Społecznej, www.ipsos.pl/sites/default/files/3_2_009a_0.pdf [2.11.2013].
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Raport Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  • Rupik K., Istota i zakres relacji, w: Relacje podmiotów rynkowych w warunkach zmian, red. K. Bilińska-Reformat, Wyd. Placet, Warszawa 2009.
  • Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE, Warszawa 2008.
  • Stecki L., Sponsoring, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń 2000.
  • Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, Dz.U. nr 114, poz. 493, http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19911140493 [2.11.2013].
  • Urbanowska-Sojkin E., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335111

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.