PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 18 (2) Zeszyty Pedagogiczno-Medyczne | 97--103
Tytuł artykułu

Działania pedagogiczne i rehabilitacyjne w dystrofii

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka w niniejszym opracowaniu porusza pojęcie dystrofii. Cechą wspólną dla wszystkich tych chorób jest symetryczny rozkład osłabienia mięśni, charakterystyczny wzorzec zaników mięśniowych i brak zaburzeń czucia, zachowane są odruchy ścięgniste. Dystrofia wnika w życie rodzinne i staje się podstawowym problemem rodziców, dziecka i rodzeństwa. Od tego, jaka pomoc jest udzielona i czy jest ona długofalowa, czy tylko sporadyczna, zależy sprawność psychofizyczna dziecka, a także jego "pogodzenie" z zaistniałą sytuacją - z nieuleczalną chorobą. (abstrakt oryginalny)
EN
The author in this paper addresses the concept of muscular dystrophy. A feature common to all these diseases is a symmetrical distribution of muscle weakness, muscle atrophy characteristic pattern, and no disturbance of sensation, tendon reflexes are preserved. Dystrophy penetrates into family life and becomes a major problem of parents, children and siblings. Since then, what help is given and whether it is a long-term, or only sporadic psychophysical efficiency depends on the child, and his "reconciliation" with the situation - with an incurable disease. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie
Bibliografia
  • [1] Agnes M. F. Wong and James A. Sharpe (2006). Cerebellar skew deviation and the torsional vestibuloucular reflex; Neurology. 65 : 412-419.
  • [2] Buczkiewicz, A. (1993). Rehabilitacja w chorobach mięśni. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
  • [3] de Barbaro, M. (1999). Struktura rodziny. [w:] M. de Barbaro (red.) Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • [4] Dega, W. (2003). Ortopedia i rehabilitacja [w:] Marciniak W., Szulc A. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
  • [5] Dykcik, W. (red.) (2006). Pedagogika Specjalna. Poznań: Wydawnictwo Naukowe.
  • [6] Góralczyk, E. (1996). Choroba dziecka w twoim życiu. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej.
  • [7] Hausman-Petrusiewicz, I. (2003). Choroby nerwowo-mięśniowe. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
  • [8] Kaja, B. (2001). Problem psychologii wychowania - teoria i praktyka. Bydgoszcz: Akademia Bydgoska.
  • [9] Konieczna, I. (2007). Ból jako doświadczenie towarzyszące chorobie przewlekłej. Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo, 5. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej.
  • [10] Kościelska, M. (1998). Trudne macierzyństwo. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
  • [11] Kott, T. (red.) (2005). Uczeń z przewlekłą chorobą i uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
  • [12] Kwieciński, H., Kamińska, M. (red.) (2004). Neurologia. Wrocław: Wydawnictwo Urban i Partner.
  • [13] Kwolko, A. (red.) (2003). Rehabilitacja medyczna. Wrocław: Wydawnictwo Medyczne i Partner.
  • [14] Pilecka, W. (2000). Odroczone neuropoznawcze i psychospołeczne skutki chorób nowotworowych u dzieci. Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzwskiej.
  • [15] Sęk, H., Cieślak, R. (red.) (2006). Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335167

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.