PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 411--418
Tytuł artykułu

Trendy w orientacji marketingowej szkół wyższych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Trends in Marketing Orientation of Higher Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przemiany w orientacji marketingowej, które są obserwowane na wielu rynkach, objęły również obszar szkolnictwa wyższego. Zmiany te dotyczą nie tylko stopniowego uznawania i wprowadzania marketingu do szkół wyższych, lecz także roli marketingu i stosowanych instrumentów. W Polsce szczególnie intensywnie wykorzystują marketing uczelnie niepubliczne, chociaż uczelnie publiczne niejednokrotnie im nie ustępują. Przemiany te dotyczą poszukiwania sposobów pozycjonowania szkół wyższych, tendencji do stosowania zintegrowanej komunikacji marketingowej, a szerzej zintegrowanego marketingu, wykorzystywania niestandardowych mediów i działań oraz stosowania działań budujących długotrwałe relacje z różnymi grupami interesariuszy.(abstrakt autora)
EN
The changes in marketing orientation, which are observed in many markets, also affected the area of higher education. These changes affect not only the gradual recognition and implementation of marketing to higher education, but also the role of marketing and the use of instruments. In Poland, particularly non-public institutions intensively use marketing; however public universities often don't persist. These changes relate to the positioning of higher education, tendency to use integrated marketing communications and more integrated marketing, usage of nonstandard media as well as implementing actions building long-term relationships with various stakeholders.(author's abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • H. Hall, Marketing w szkolnictwie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2007, s. 46.
  • P. Lisiecki, Po pierwsze wyróżnij się!, "Nowe życie Gospodarcze" 2005, nr 13, s. 25.
  • A. Kulig, P. Lisiecki, Wyróżnić się, ale czym? Strategie marketingowe szkół wyższych, [w:] Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej, red G. Nowaczyk, D. Sobolewski, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2011, s. 287-292.
  • L.V. Ryan, Marketing szkół wyższych o profilu biznesowym z perspektywy amerykańskiej, [w:] Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, red. G. Nowaczyk, P. Lisiecki, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2006, s. 81.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335189

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.