Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Organization Culture Complexity in International Perspective
Języki publikacji
Abstrakty
W publikacji zaprezentowano ewolucję stosunku do badań kultury organizacyjnej w perspektywie międzynarodowej. Wśród wielu analizowanych na szczególną uwagę zasługuje podejście wielokulturowe, do którego osiągnięć można niewątpliwie zaliczyć: wskazanie subkultur istniejących na różnych poziomach: suborganizacyjnym, organizacyjnym, narodowym,uświadomienie złożoności zjawiska kultury i propozycje wykorzystywania tej wiedzy. (fragment tekstu)
The publication is of conceptual character. The identification of national organizational culture was presented as well as the approaches to culture research in international context. The presentation of practical applications concerning economy and innovations was also included. The research is based on the grant results "Competency and Organizational Culture of innovative companies in international perspective" financed by National Center of Science number NN115419840. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
137--145
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
- 1. Adler N., Doktor R., Redding, S., (1986), From the Atlantic to the Pacific century: Cross-cultural management reviewed. "Journal of Management", 12(2), s. 295-318.
- 2. Cray D., Mallory G.R., (1998), Making Sense of Managing Culture, "International Thomson Business Press", London.
- 3. Fukuyama F., (1995), Trust: the Social Virtues and the Creation of Prosperity, Hamish Hamilton, London.
- 4. Hampden-Turner C., Trompenaars A., (1998), Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
- 5. Hofstede G., (1991), Cultures and Organisations, McGrew-Hill, London.
- 6. Hofstede G., (1980), Cultures Consequences, Saga, London.
- 7. Hofstede G., (2000), Kultury i organizacje, PWE, Warszawa.
- 8. Hofstede G., Hofstede G.J., Minkov M., (2010), Cultures and Organizations: Software of Mind, Mc Graw-Hill, USA.
- 9. Minkov. M., Hofstede G., Hofstede G.J., (2012), Cross-cultural analysis, Thousand Oaks, Sage.
- 10. Morden A.R., (1995), National Culture and the Culture of the Organisation, "Cross Culture Management", vol. 2, no 2.
- 11. Morden A.R., (1996), Principles of Management, McGrew-Hill, London.
- 12. Sackmann S.A., (1991), Cultural Knowledge in Organizations: Exploring the Collective Mind, Newbury Park, Saga.
- 13. Schneider S.C., Barsoux J., (1986), Managing Across Cultures, Prentice Hall, London, Sherman.
- 14. Sitko-Lutek A., (2004), Kulturowe uwarunkowania doskonalenia menedżerów, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
- 15. Triandis H.C., (1983), Review of culture's consequences: international differences in work-related values, "Human Organisation", 1(4)
- 16. Triandis H. (1972), The Analysis of Subjective Culture, New York, John Wiley.
- 17. Warner M, Joynt P., (ed.) (2002), Managing Across Cultures: Issues and Perspectives, Thomson Learning, London.
- 18. Wilkinson B., (1996), Culture, institutions and business in East Asia, "Organization Studies", 17, s. 421-470.
- 19. Wolniak R., (2012), Wymiary kulturowe polskich organizacji a doskonalenie zarządzania jakością, CeDeWu, Warszawa.
- ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335279