PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 3 | 25--33
Tytuł artykułu

Typ osobowości a odbiór informacji

Warianty tytułu
Personality Type Versus Information Reception
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kształcenie przyszłych ekonomistów i menedżerów ma na celu przygotowanie ich do pracy w warunkach gospodarki rynkowej, oceny sytuacji rynkowej, kompetencji w danej dziedzinie ekonomicznej, ale także często do pracy zespołowej, kontaktu z innym człowiekiem. Na dobre relacje w pracy istotny wpływ ma odpowiedni dobór ludzi do powierzonych zadań. Niniejsza praca poświęcona jest problemowi ludzkiej osobowości i jej wpływowi na odbiór informacji dostarczanych z zewnątrz. Poznanie własnej osobowości, jak również znajomość osobowości tych, z którymi ma się kontakt, jest istotne. Wiele już na ten temat napisano , ale wciąż nowe podejścia i technologie, które można wykorzystywać do tego celu, sprawiają, że tematyka ta jest wciąż aktualna. (fragment tekstu)
EN
This article is dedicated to the problem of manager personality and its influence on reception of the information provided from the outside. The proposed model of opposed values of the manager personality classifies managers into four major categories according to the personality. This classification effects on the growth of interpersonal relationships' efficiency and in proper manner and in proper form helps to formulate information that is provided to the managers. Having classified manager category one knows what kind of relationship is preferred by a certain person, what kind of communication strategy should be chosen and how the information should be provided. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
25--33
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Cameron K.S., Quinn R.E., Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana. Model wartości konkurujących, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Flakiewicz W., Systemy informacyjne w zarządzaniu (uwarunkowania, technologie, rodzaje), Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2002.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Hall C., Lindzey G., Teorie osobowości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994.
  • Kusińska A., Segmentacja rynku i typologia konsumentów w latach dziewięćdziesiątych, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa, 2000.
  • Littauer F., Littauer M., Układanka osobowości, Oficyna Wydawnicza Logos, Warszawa 1996.
  • Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002.
  • Milian L., Praca - Osobowość - Kierowanie, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2000.
  • Rudnicki L., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
  • Strelau J., Psychologia temperamentu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.