PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 3 | 127--142
Tytuł artykułu

Wirtualny Case jako element modelowania kompetencji

Warianty tytułu
Virtual Case as Competence Modelling Element
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W roku 1995 z inicjatywy Edith Cresson, komisarza ds. badań naukowych, wychowania i kształcenia oraz Padraiga Flynna, komisarza ds. zatrudnienia i spraw społecznych w Komisji Europejskiej - opracowano Białą Księgę Komisji Europejskiej pt. Nauczanie i uczenie - w drodze do uczącego się społeczeństwa . W dokumencie tym wiele uwagi poświęcono problemom przemian wiążących się upowszechnianiem wizji społeczeństwa informacyjnego. Wśród nich szczególnie uwzględniono obszar związany z modelem przekazywania wiedzy i technologiami kształcenia. Autorzy dokumentu stwierdzili, iż "(...) Społeczeństwo informacyjne zmodyfikuje sposoby nauczania zastępując bardziej pasywne relacje pomiędzy nauczycielem i uczącym się, nowym czynnikiem - wzajemnego oddziaływania. Jednocześnie trzeba pamiętać, że modyfikacja form nauczania nie może przesłonić problemu treści nauczania" . Od tego czasu minęło 10 lat, które w istocie przyniosły ogromne upowszechnienie nowych form przekazu wiedzy. Przede wszystkim nastąpił dynamiczny rozwój zastosowań e-leamingu w szkoleniach pracowniczych. Doświadczenia te w dużej mierze zostały przeniesione w sferę dydaktyki akademickiej, którą jednak cechują szersze cele pedagogiczne niż tylko rozwijanie umiejętności w ramach wąskich specjalistycznych zagadnień. (fragment tekstu)
EN
The article discusses the interdependencies between pedagogical concepts and technological solutions in the context of distance learning systems. The article also presents an idea of preparing Intelligent Learning Environment - Collaborative Learning. This environment includes embedded system for case study with competence confirmation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
127--142
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Alderman B., Get Real! Collaborative Learning in Higher Education, in: "TEXT. The Journal of Australian Association of Writing Programs" Vol.4, No. 1, April 2000. http://www.griffith.edu.au/school/art/text/april00/alderman.htm [08.10.2005].
  • Amorin R., Lama M., Sanchez E., Vila X.A., An Educational Ontology based on Matadata Standards, University of Santiago de Compostela. http://www-gsi.dec.usc.es/~eume/publications/2ecl.pdf [08.10.2005].
  • Bennet S., Harper B., Hedbeerg J., Designing real life to support authentic design activities, "Australian Journal of Educational Technology" 2002, 18(1), pp.1-12.
  • van Boxtel C., Veerman A., Diagram-mediated Collaborative Learning. Diagram as tools to Provoke and Support Elaboration and Argumentation, http://www.uni-mas.nl/euro-cscI/Papers/19.doc.
  • Brien D.L., Brady T., Collaborative Practice: Categorising forms of collaboration for practitioners, in: "TEXT. The Journal of Australian Association of Writing Programs" Vol.7, No 2. October, 2003. http://www.griffith.edu.au/school/art/text/oct03/brienbrady.htm [25.10.2005].
  • Ermeter P.A., Russell J.D., Using Case Studies to Enhance Instructional Design Education, "Educational Technology'' 35(4), pp. 23-31.
  • Gruber T., A Translation Approach to Portale Ontologies, "Knowledge Acquisition" 5(2), 1993, pp. 193-220.
  • Jonassen D., Designing Constructivist Learning Environments, in: C.M. Reigeluth, Ed., Instructional Theories and Models (2nd ed, pp215-239), Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates 1999.
  • Juszczyk S., Janczyk J., Morańska D., Musioł M., Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004.
  • Lama M., Amorin R., Sánchez E. Riera A., Vila X.A., Barro S., Cebreiro B., Fernandez-Morante C., A Task Model for a Management Resource System Integrated in a Cooperative Learning Environment, http://www-gsi.dec.usc.es/eume/publication/kes2002.pdf [10.10.2005].
  • Lama M., Sánchez E., Amorin R., Vila X.A., Semantic Description of the IMS Learning . Design Specyfication , University of Santiago de Compostela 2005. http://www.eume.net [15.10.2005].
  • Okamoto T" Collaborative Technology and New e-Pedagogy, Proceedings of the IEEE International Conference on Advanced Learning Technology (ICALT'04) pp. 1046-1047. http://doi.ieeecomputersociety.org/10.1109/ICALT.2004.1357746.
  • Riera A, LamaM., Sánchez E, Amorin R., Vila X. A., Barro S., Study of Communication in a Multi-Agent System for Collaborative Learning Scenarios, http://www-gsi.dec.usc.es/~eume/publications/eume_pdp20041.pdf [08.10.2005].
  • Rokicka-Broniatowska A., Wybrane aspekty zastosowań ontologii w zarządzaniu wiedzą webowych systemów uczenia'', w: Multimedialne i sieciowe systemy informacyjne, red. Cz. Daniłowicz, MISSI'2004, Vol. 1. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2004.
  • Tinzmann M.B., Jones B.F., Fennimore T.F., Bakker J., Fine C., Pierce J., What Is the Collaborative Classroom?, North Central Regional Educational Laboratory, Oak Brook, 1990. http://www.ncrel.org/sdrs/areas/rpl_esys/collab.htm [06.10.2005]
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335905

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.