PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 39 | 309--320
Tytuł artykułu

Zysk w banku komercyjnym - wybrane problemy

Warianty tytułu
Profit in Commercial Banks - Selected Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszej pracy jest prezentacja trudności merytorycznych i interpretacyjnych związanych z zyskiem jako kategorią ekonomiczną występującą w funkcjonowaniu banku komercyjnego. W ramach podjętego celu zostaną przedstawione następujące obszary problemowe: ośrodki zysku i ośrodki kosztów banku komercyjnego, źródła zysku, pomiar zysku, podział zysku, wykorzystanie zysku jako miernika oceny działalności banku komercyjnego. (fragment tekstu)
EN
The aim of the present paper has been to depict the difficulties referring to the interpretation and the merits, connected with profit as an economic category to be found in commercial banks. Within this framework the following groups of problems have been discussed: profits centers and the costs centers in commercial banks, the sources of profit, the measurement of profit, the distribution of profit, making use of profit as a standard for evaluating the activity of commercial banks. Summing up the performed considerations we may state as follows: there are no substantial grounds to single out, using as the base the criterion of sales participation, the profits centers and the costs centers in a commercial bankcommercial banks make use of both market and non-market sources of profitprofit and loss account in a commercial bank may be the subject of manipulation known as creative accountingprofit distribution (in its voluntary part) is performed in conditons of competitivness of long- and short - term aimsprofit is a basic, though imperfect evaluation standard of commercial bank activityit is the big universal banks whose position in the market of retail services is strong which have the biggest share of the profit gained within the banking sector. (original abstract)
Rocznik
Tom
39
Strony
309--320
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Dziawgo D., Bankowe programy lojalnościowe dla akcjonariuszy na przykładzie Austrii oraz Francji. Możliwości wprowadzenia rozwiązań zagranicznych w Polsce, "Bank i Kredyt" 2003, nr 4.
  • Gospodarowicz M., Procedury analizy i oceny banków komercyjnych, Materiały i Studia NBP, z. 113, 2000.
  • Jackowicz K., Kuryłek W., Rentowność banków komercyjnych działających w Polsce w latach 1995-2001 a bieżące decyzje menedżerskie i skumulowane w czasie skutki tych decyzji, "Bank i Kredyt" 2004, nr 2.
  • Kopczewski T., Pawłowska M., Efektywność technologiczna i kosztowa banków komercyjnych w Polsce w latach 1997-2000, Materiały i Studia NBP, Warszawa, cz. I: nr 113/2000, cz. II: nr 135/2000.
  • Popowska E., Wąsowski W., Rachunkowość bankowa, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 2000.
  • Wąsowski W., Ekonomika i finanse banku komercyjnego w zarysie, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335995

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.