PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr specjalny (lipiec-sierpień) tom 3 Trendy i wyzwania zrównoważonego rozwoju w XXI wieku | 297--304
Tytuł artykułu

Kształtowanie odpowiedzialności społecznej młodych ludzi poprzez edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju

Warianty tytułu
Formation of Social Responsibility of Young People by Education for Sustainable Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono znaczenie edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w szkolnictwie wyższym. Celem opracowania była również diagnoza stanu wiedzy i umiejętności młodych ludzi w zakresie rozwoju zrównoważonego. Metodą badawczą był wywiad kierowany, a jako narzędzie badawcze wykorzystano ankietę internetową. Badania wskazują, że wśród studentów, wiedza na temat zrównoważonego rozwoju nie jest duża i należy wprowadzać nowe metody i sposoby nauczania, w celu zapewnienia interdyscyplinarności tego zagadnienia. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the importance of education for sustainable development in higher education. The aim of the study was diagnosis of the young people's knowledge and skills in the field of sustainable development. The research method was a guided interview, and as a research tool there was used online survey. The research indicates that among students knowledge of sustainable development is not large and there should be introduced new methods and ways of teaching to ensure the interdisciplinarity of this problem. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy; REMONDIS Bydgoszcz sp. z o.o.
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy; REMONDIS Bydgoszcz sp. z o.o.
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy; REMONDIS Bydgoszcz sp. z o.o.
Bibliografia
  • Borys T., Edukacja dla zrównoważonego rozwoju jako wyzwanie globalne, Ekonomia i Środowisko, Białystok 2006.
  • Edukacja ku zmianie: Podręcznik edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, The Baltic University, http://www.balticuniv.uu.se
  • Łuszczyk M., Koncepcja zrównoważonego rozwoju jako wyzwanie XXI wieku, Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis, Stetin 2011, "Oeconomica", No. 287(63).
  • Macer D.R.J., Bioethics for Informed Citizens cross Cultures, Christchurch, New Zealand 2004 r.
  • Żeber-Dzikowska I., Przygotowanie studentów kierunków przyrodniczych do realizacji zagadnień zrównoważonego rozwoju, "Studia Ecologiae et Bioethicae" 2010, nr 8(1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336697

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.