PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 76 | 39--49
Tytuł artykułu

Badanie kompetencji w sieciach i klastrach w przemysłach kreatywnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Researching Competence in Networks and Clusters in Creative Industries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia propozycje metodologiczne związane z badaniem kompetencji w sieciach i klastrach występujących w przemysłach kreatywnych. Zgodnie z koncepcją zarządzania opartego na kompetencjach (competence- based management) określenie kompetencji jest podstawą stworzenia strategii zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla sieci lub klastrów. Metoda badania kompetencji opiera się na mapie kompetencji - instrumencie wspomagającym zarządzanie wiedzą w dużych przedsiębiorstwach. W przypadku sieci i klastrów istotne jest uzupełnianie kompetencji oraz unikanie bezpośredniej konkurencji w przypadku kluczowych kompetencji (core competences).(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the methodological propositions concerning research of competence in networks and clusters in creative industries. According to the concept of competence-based management, accurately description of competence is the basis for creation the strategy for company as well as for the network or clusters. The presented method is based on competence map - the knowledge management tool used in large companies. In case of network and clusters very important is complement of the competence and avoid the direct competition in case of core competence.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Borgatti S.P., Everett M.G., Johnson J.C.: Analyzing Social Networks. Sage Publications, London 2013.
  • 2. Bratnicki M.: Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  • 3. Civelli F.: Personal competencies, organizational competencies, and employability, Industrial and Commercial, Training, Vol. 30/1998.
  • 4. Czakon W.: Sieci w zarządzaniu strategicznym. Oficyna Wolters kluwer business, Warszawa 2012.
  • 5. Davenport T., Prusak L.: Working Knowledge. How Organizations Manage What They Know. Harvard Business School Press, 2000.
  • 6. DCMS: Creative Industries Statistical Estimates Statistical Bulletin, London, UK: Department of Culture, Media and Sport, 2006.
  • 7. Harmsen H., Jensen B.: Identifying the determinants of value creation in the market. A competence-based approach. Journal of Business Research, No. 57/2004.
  • 8. Hatch M.J.: Teoria Organizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • 9. Klasik A.: Budowanie i promowanie kreatywnej aglomeracji miejskiej. "AE Forum", nr 27, Katowice 2008.
  • 10. Knop L., Stachowicz I., Krannich M., Olko S.: Modele zarządzania klastrami. Wybrane przykłady. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2013.
  • 11. Obłój K.: Strategia organizacji. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • 12. Nonaka I., Takeuchi H.: The Knowledge Creating Company. How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. Oxford University Press, 1995.
  • 13. Prahalad C.K., Hamel G.: The Core Competence of the Corporation. Harvard Business Review, May-June 1990.
  • 14. Probst G., Raub S., Romhardt K.: Zarządzanie wiedzą w organizacji. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • 15. Sanchez R.: Understanding competence-based management. Identifying and managing five modes of competence. Journal of Business Research, No. 57/2004.
  • 16. Stachowicz J.: Globalne sieci przepływu kapitału, wiedzy oraz wartości jako kluczowe wyzwanie w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, nr 9/2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336827

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.