Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Nieetyczna reklama leków, stymulująca nieracjonalne ich przepisywanie i stosowanie, jest przyczyną wielu negatywnych zjawisk zdrowotnych i społecznych: od niepotrzebnych wydatków ponoszonych przez indywidualnych konsumentów i budżet państwa, przez możliwe do uniknięcia cierpienia pacjentów z powodu działań niepożądanych, aż po nadużywanie leków i uzależnienia lekowe. Zjawiska te rzucają cień na funkcjonowanie całej służby zdrowia i stawiają pod znakiem zapylania zasadność odwoływania się do etycznych zachowań w działalności marketingowej firm farmaceutycznych. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
156--169
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Białecki P, Reklama produktu leczniczego w świetle ustawy Prawo farmaceutyczne. Zagadnienia wybrane, "Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego", Nr 6, 2003.
- Białecki E, Wybrane zagadnienia związane z reklamą produktów leczniczych, na tle ustawy Prawo farmaceutyczne, "Prawo i Medycyna", Nr 13, 2003.
- "Biuletyn Informacyjny Światowej Organizacji Zdrowia", Tom 8, Nr 3, 1944.
- Jach K., Zgrzywa A., Dylematy etyczne w działalności marketingowej, "Przegląd Organizacji", Nr 10, 2002.
- Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej leków wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza.
- Kodeks Marketingu Farmaceutyków IFPMA.
- Kwapiszewski W., Reklama, promocja i informacja o leku, "Gazeta Farmaceutyczna", Nr 3, 1992.
- Redwan T., Sponsoring - nowy klucz do sukcesu, "Businessman", Nr 8, 1993.
- Rezolucja WHA 47.16 (Światowe Zgromadzenie Zdrowia).
- Rezolucja WHA 21.41 (Światowe Zgromadzenie Zdrowia).
- Ustawa Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 53 z dnia 02.04.2004).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337123