PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4 | 158--170
Tytuł artykułu

Młodzi-dorośli na rynku usług finansowych

Warianty tytułu
Young Adults in the Market for Financial Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Grupa młodych dorosłych jako podmiot rozważań wybrana została nieprzypadkowo. Jest to bowiem stosunkowo liczna w Europie oraz bardzo interesująca poznawczo grupa społeczna. Samo pojęcie "młodzi dorośli" w literaturze najczęściej odnosi się do osób w sensie biologicznym całkowicie dojrzałych, ale jednocześnie jeszcze niesamodzielnych i uzależnionych w pełni lub częściowo od rodziców/opiekunów. Z socjo-ekonomicznego punktu widzenia, cechami mogącymi charakteryzować te osoby są: niewykonywanie pracy zawodowej, brak zdolności do samodzielnego zapewnienia bytu sobie i swojej rodzinie oraz brak dojrzałości do podejmowania zadań ponadosobistych. Przedmiotem rozważań w proponowanym artykule były zachowania tej grupy społecznej na rynku usług finansowych w Polsce. Podstawy źródłowe artykułu stanowiły literatura przedmiotu oraz badania bezpośrednie autora przeprowadzone na potrzeby prezentowanego artykułu techniką FGI. (abstrakt oryginalny)
EN
The group of young adults as the subject of considerations was selected intentionally as this is a relatively numerous in Europe and very interesting cognitively social group. The very notion "young adults" in the literature most often refers to people fully adult in the biological sense but, at the same time, still not self-reliant and fully or partly dependent on parents/legal guardians. From the socioeconomic point of view, the traits that may characterise those individuals are: non-performance of professional job, lack of the ability to ensure independent living to oneself and one's family as well as lack of maturity to take tasks exceeding personal traits. The subject matter of considerations in the article was behaviours of this social group in the market for financial services in Poland. The source bases of the article were the subject literature and author's direct surveys carried out for the purpose of the article by the FGI method. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
158--170
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Borowicz R., Krzyminiewska G., Szafraniec K. (1991), Młodzi dorośli: paradoksy socjalizacji i rozwoju, Polska Akademia Nauk, Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa, Warszawa.
  • Ledzińska M. (2012), Młodzi dorośli w dobie globalizacji. Szkice psychologiczne, Difin, Warszawa.
  • Maciejewski G. (2012), The Contemporary Consumer in the Face of Megatrends in Consumption, (in:) Olejniczuk-Merta A. (red.), The Transformation of Consumption and Consumer Behaviour, IBRKK, Warszawa.
  • Mróz B.(2013), Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2013 (2013), GUS, Warszawa.
  • van Raaij F. (2001), Konsumpcja postmodernistyczna, (w:) Lambkin M., Foxall G., van Raaij F., Heilbrunn B. (red.), Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337415

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.