PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 3 (45) | 31--41
Tytuł artykułu

Lifelong Learning Idea Against the Background of Poles' Needs

Warianty tytułu
Idea kształcenia ustawicznego na tle potrzeb Polaków
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The rate of economic changes and the aging of the population made it necessary to give priority to the importance of lifelong learning (see for example the Lisbon Strategy). The conducted study concerned the demand on courses, trainings and certifications in Poland. This article aims to analyze the educational needs reported by respondents who are in the production age. Our study contains the classification based on sex, education level, type of occupation in relation to whether respondents declare such needs. The research also included the type of courses undertaken and their assessment with respect to the usefulness for further professional life. The proposed approach to this issue may be a substructure of a multidimensional analysis of the situation on the labour market and it may help to identify the factors determining the attractiveness of potential employees from the perspective of employers' needs.(original abstract)
Tempo zmian gospodarczych i starzenie się ludności spowodowało konieczność uczenia się przez całe życie (Strategia Lizbońska). Przeprowadzone badania dotyczą popytu na kursy, szkolenia i certyfikacji w Polsce. Artykuł ma na celu analizę potrzeb edukacyjnych zgłaszanych przez respondentów w wieku produkcyjnym. Nasze badanie zawiera klasyfikację ze względu na płeć, wykształcenie, rodzaj zawodu w odniesieniu do deklarowanych potrzeb szkoleniowych. Badanie obejmowało również analizę rodzaju podejmowanych kursów oraz ocenę ich przydatności w dalszym życiu zawodowym. Proponowane podejście do analizowanego problemu może być podbudową do wielowymiarowej analizy sytuacji na rynku pracy i pomóc w identyfikacji czynników decydujących o atrakcyjności potencjalnych pracowników z punktu widzenia potrzeb pracodawców.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
31--41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Breiman L., Friedman J.H.,. Olshen R.A, Stone C.J., 1984, Classification and Regression Trees, Wads- worth, Belmont.
  • Dziechciarz J. et al., 1986, Ekonometria z elementami programowania matematycznego i analizy porównawczej; S. Bartosiewicz (ed.); AE Wrocław.
  • Dziechciarz J., 1993, Ekonometryczne modelowanie procesów gospodarczych: modele ze zmiennymi i losowymi parametrami, AE Wrocław, Wrocław.
  • Dziechciarz J., Król A., Targaszewska M., 2014, Various approaches to measuring effectiveness of tertiary education, [in:] A. Geyer-Schulz, J. Pociecha (eds.), Proceedings of the Third Bilateral German-Polish Symposium on Data Analysis and Its Applications, KIT Press, Karlsruhe.
  • Dziechciarz J., 2011, On rate of return measurement in education, Ekonometria, no. 31, UE Wrocław, pp. 49-66.
  • Dziechciarz J., 1989, Changing and random coefficient models. A survey, [in:] Statistical Analysis and Forecasting of Economic Structural Change, Springer Berlin Heidelberg, pp. 217-251.
  • Eurostat, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/statistics/themes [accessed: 12.2013].
  • Global Report on Adult Learning and Education, 2009, UNESCO Institute for Lifelong Learning, Hamburg.
  • Król A., Dziechciarz-Duda M., 2013, On the non-monetary benefits of tertiary education, Ekonometria, no. 3(41), UE Wrocław, pp. 78-94.
  • Król A., Dziechciarz-Duda M., 2012, Próba zastosowania modelu Mincera do oceny wpływu wyższego wykształcenia na poziom wynagrodzeń, Ekonometria, no. 3(37), UE Wrocław, pp. 56-69.
  • Przybysz K., Dziechciarz-Duda M., 2011, Rynek usług edukacyjnych dla osób starszych - analiza cech studentów uniwersytetów trzeciego wieku, [in:] J. Garczarczyk (ed.), Metody pomiaru i analizy rynku usług. Pomiar jakościowy - zastosowania i efektywność, Zeszyty Naukowe no. 201, UE Poznań, pp. 44-55.
  • Qualifications and Lifelong Learning, 2007, Policy Brief. OECD Observer.
  • Study of Human Capital in Poland (BKL - Bilans Kapitału Ludzkiego), 2013, http://bkl.parp.gov.pl [accessed: 06.2013].
  • Wildowicz-Giegiel A., 2011, The Popularity of The Idea of Lifelong Learning in Polish Economy Against the Background of the EU-27 Countries, The 53th International Scientific Conference of Daugavpils University, Daugavpils.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337615

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.