PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 253--265
Tytuł artykułu

Business Intelligence w przedsiębiorstwie handlowym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Intelligence in a Trade Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ten prezentuje możliwości pozyskiwania informacji i wiedzy poprzez wykorzystanie technologii informatycznych zwanych Business Intelligence. Business Intelligence (BI) jest to szeroka kategoria aplikacji, technologii i procesów gromadzenia, przechowywania, dostępu i analizy danych, które przekształcają dane w informacje i wiedzę przydatną do optymalizowania decyzji w przedsiębiorstwie. W artykule uwaga skoncentrowana jest na wykorzystaniu BI w podstawowych funkcjach przedsiębiorstwa handlowego: sprzedaż, zarządzanie relacjami z klientem i logistyka. W tych właśnie obszarach BI dostarcza precyzyjnych informacji, które pozwalają lepiej dopasować wszelkie działania firmy do indywidualnych potrzeb, oczekiwań, gustów i zachowań klienta.(abstrakt autora)
EN
The paper presents the possibilities of capturing information and knowledge by using information technology called Business Intelligence. Business Intelligence (BI) is a broad category of applications, technologies and processes of gatherings, storing, accessing and analyzing data which are then turned into information and knowledge. These in turn can be used to optimize decisions in a company. The paper focuses on using BI in main business functions of a trade enterprise: sales, customer relationship management and logistics. In these areas BI delivers precise information that allows the adjustment of the company initiatives to individual needs, expectations, tastes and behaviors of their customers.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Gartner Research, Business Intelligence Tools: Perspective, ID Number DPRO-93784,2003, za: J. Surma, Business Intelligence. Systemy wspomagania decyzji biznesowych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 13.
  • B. Hočevar, J. Jaklič, Assessing benefits of business intelligence systems - A case study, "Management" 2010, Vol. 15, No. 1,
  • A. Mason, The technology revolution marches on, "Discount Merchandiser", May 1998, Vol. 38, Iss. 5,
  • W. Frawley, G. Piatetsky-Shapiro, C. Matheus, Knowledge Discovery in Databases: An Overview. "AI Magazine", Fall 1992,
  • D.T. Larose, Odkrywanie wiedzy z danych, Wprowadzenie do eksploracji danych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006,
  • F. Reichheld, W.E. Sasser, Zero defections: quality comes to services, "Harvard Business Review", September-October 1990,
  • A.M. Hughes, The Complete Database Marketer, Irwin, Chicago 1996
  • Przegląd i opis podstawowych modeli lojalności moŜna znaleźć w artykule: D. Siemieniako, W. Urban, Model lojalności klientów - rola satysfakcji oraz kierunki badań, "Marketing i Rynek" 2006, nr 8
  • L. Pierce, What the cost of customer churn means to you, 2001, "Network World", 11.12.01, www.networkworld.com/columnists/2001/1112eye.html.
  • J. Wachnicki, P. Komornicki, Data Mining - lojalność klientów, "Modern Marketing" 2001, nr 11, www.mca.edu.pl/lectorium/data-mining.pdf
  • J. Hadden, A. Tiwari, R. Roy, D. Ruta, Churn Prediction: Does Technology Matter?, "International Journal of Intelligent Technology" 2006, Vol. 1, No. 2,
  • S.A. Neslin, S. Gupta, W. Kamakura, J. Lu, Ch.H. Mason, Defection Detection: Measuring and Understanding the Predictive Accuracy of Customer Churn Models, "Journal of Marketing Research", May 2006, Vol. XLIII
  • J. Bazarnik, Szacowanie wartości klienta, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 694, Kraków 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337863

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.