PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 597--608
Tytuł artykułu

Analiza portfela marek własnych wybranych międzynarodowych sieci handlowych w Polsce

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of Own Brands Portfolio of Selected International Retailers in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest próba analizy strategii zarządzania portfelem marek własnych na rynku FMCG przez wybrane sieci handlowe - Tesco, Real i Carrefour - działające w Polsce. W pierwszej części przedstawiono historię rozwoju marek własnych oraz systematyzacje stosowanych opcji strategicznych, które sieci handlowe mogą zastosować w odniesieniu do różnych rynków działania. W części drugiej zaprezentowano analizę czynników stymulujących rozwój marek własnych na różnych rynkach międzynarodowych. W ostatniej części artykułu zaprezentowano syntetyczną analizę struktury portfeli wykorzystywanych marek własnych badanych sieci handlowych.(abstrakt autora)
EN
The main purpose of the paper is an attempt to describe and analyze own brands portfolio of selected international retailers in Poland - Tesco, Real and Carrefour. In the first part of paper the history of own brands evolution is described and analyzed in the light of strategic alternatives which retailers might select operating in many international markets. The second part of the paper is devoted to analyze a range of elements which determine a development of own brands in a global environment. Finally, in the last part, the comparative analysis of own brands portfolio of selected international retailers operating in Poland is presented.(author's abstract)
Słowa kluczowe
PL
Marka   Handel  
EN
Brand   Trade  
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • K. Collins, D. Bone, Private label shopping trends in food and non- alcoholic beverages: Effectively targeting value conscious shoppers and understanding consumers' attachment to food and drink brands, Datamonitor, New Consumer Insight Series, November 2008, s. 5.
  • E. Cola, M. Dupuis, Le defi mondial du bas prix. Strategies pour les producteurs, les distributeurs, les pouvoirs publics, Publi-Union, Paris 1997, s. 130-133.
  • K. Lincoln, L. Thomassen, Private Label. Turning the retail brand threat into your biggest opportunity, Kogan Page, London 2008, s. 56.
  • The Rise of the Value-Conscious Shopper, A Nielsen Global Private Label Report, The Nielsen Company March 2011, s. 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337963

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.