PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 645--657
Tytuł artykułu

Doświadczenia aptek niemieckich w zarządzaniu asortymentem jako implikacja dla rozwoju działalności polskiego rynku aptecznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Managing Commodity in German Pharmacies as an Implication for the Development of the Polish Pharmacy Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaobserwowano, że apteki niemieckie na większą skalę niż polskie rozszerzyły asortyment, co stanowiło gwarancję zyskowności i utrzymania na rynku. Polskie apteki restrykcyjnie przestrzegają prawa i tradycji i w bardzo niewielkim zakresie rozszerzają asortyment, choć regulacje prawne przyczyniły się do zmniejszenia marż, a tym samym obniżenia rentowności. Stąd możliwość wzorowania się na niemieckiej strategii poszerzania asortymentu gwarantującej możliwość realizacji misji ochrony zdrowia, a jednocześnie zyskowności działalności.(abstrakt autora)
EN
Pharmacies in Germany have a much larger number of product items than the Polish chemists. It constituted the guarantee of profitability and maintain on the market. Polish pharmacies strictly obey the law and tradition and in a very minor extent extend the assortment, even though the legal regulations contributed to the reduction in margins and thereby reduced profitability. Hence the possibility of taking pattern from the German strategy of assortment expansion that guarantes the realization of health care mission and in the same time profitability.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • L. Witek, Merchandising w małych i dużych firmach handlowych, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2007, s. 168.
  • Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, red. J. Szumilak, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 51
  • J. Marak, Ekonomika handlu, Wyd. Continuo, Wrocław 2000, s. 100.
  • M. Sullivan, D. Adcock, Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003, s. 216.
  • U. Kałążna-Drewińska, B. Iwankiewicz-Rak, Marketing w handlu, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1999, s. 88.
  • J. Algermissen, Das Marketing der Handelsbetriebe, Physica-Verlag, Würzburg-Wien 1981, s. 109.
  • 4 P. Kula, Grudzień 2009 - podsumowanie roku, "Aptekarz Polski" 2010, nr 41.
  • W. Cyran, Ch. Rotta, Apothekenbetriebsordnung, Kommentar, in 2 Ordnern zur Fortsetzung, Deutscher Apotheker-Vlg. 2011.
  • K. Szalonka, Analiza konsumpcji leków w Polsce i wybranych krajach, [w:] Ekonomiczno-organizacyjne problemy zarządzania jednostkami służby zdrowia, red. I. Rudawska, E. Urbańczyk, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2010, s. 304.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338095

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.