PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 333--344
Tytuł artykułu

Wykorzystywanie blogów przez przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of Blogging by Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój technologiczny i coraz powszechniejszy dostęp do Internetu pozwala na tworzenie coraz to nowszych technik komunikacyjnych, dostępnych zarówno dla indywidualnych użytkowników sieci, jak i organizacji. Wraz z pojawieniem się fenomenu określanego mianem Web 2.0 blogowanie stało się jedną z prostszych i przystępniejszych metod tworzenia i komunikowania treści przez użytkowników. Autorka opisuje samo zjawisko blogowania, motywy i różnice pomiędzy blogowaniem a innymi formami komunikacji internetowej. Następnie przedstawia korzyści wynikające ze stosowania blogów przez przedsiębiorstwa zarówno w kontaktach ze swoim otoczeniem jak i w usprawnieniu komunikacji wewnątrz organizacji. Zwraca uwagę na zagrożenia, wynikające po części z kwestii prawnych oraz niewprawnego stosowania tego narzędzia, oraz przedstawia zestaw dobrych praktyk.(abstrakt autora)
EN
Technological development and continuously growing numbers of people with internet access allow creation of increasingly more advanced techniques of communication, available to both organisations and individuals. Coming as part of Web 2.0 phenomenon, blogging became one of simplest and most accessible methods of content generation for an average Web user. The author describes the phenomenon of blogging, reasons for its popularity and differences between blogging and other forms of internet communication. Another issue raised is possible advantages a company can achieve with corporate blogs, both in outside communication and in internal exchange of ideas. Dangers of negative legal consequences of blogging, along with threats coming from inept usage of blogs are also shown, together with list of best practices.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • E. Wilde, Deconstructing blogs, "Online Information Review" 2008, Vol. 32, No. 3, s. 405, www.emeraldinsight.com/1468-4527.htm.
  • B. Park, S. Ahn, H. Kim, Blogging: mediating impacts of flow on motivational behavior, "Journal of Research in Interactive Marketing" 2010, Vol. 4, No. 1, s. 10, www.emeraldinsight. com/2040-7122.htm.
  • K. Hsiu-Chia, Y. Chun-Po, K. Feng-Yang, Exploring individual communication power in the blogosphere, "Internet Research" 2008, Vol. 18 No. 5, s. 544, www.emeraldinsight.com/1066- 2243.htm.
  • www.sonypictures.com/movies/julieandjulia/site/.
  • K. Chopin, Finding communities: alternative viewpoints through weblogs and tagging, "Journal of Documentation" 2008, Vol. 64, No. 4, s. 554, www.eme raldinsight.com/0022-0418.htm.
  • L. Hsi-Peng, L. Ming-Ren, Demographic differences and the antecedents of blog stickiness, "Online Information Review" 2010, Vol. 34, No. 1, s. 23, www.emeraldinsight.com/1468- 4527.htm
  • J. Porter, Serwisy społecznościowe: Projektowanie, Helion, Gliwice 2009,
  • K. Ching-Jui, T. Hui-Ying, The acceptance of blogs: using a customer experiential value perspective, "Internet Research" 2009, Vol. 19 No. 5, s. 481, www.emeraldinsight.com/1066- 2243.htm
  • L. Hsi-Peng, H. Kuo-Lun, Gender differences in reasons for frequent blog posting, "Online Information Review" 2009, Vol. 33 No. 1, s. 141, www.emeraldinsight.com/1468-4527.htm.
  • Ch. Soyoen, H. Jisu, Content analysis of corporate blogs as a relationship management tool, "Corporate Communications: An International Journal" 2010, Vol. 15 No. 1, s. 32, www.emeraldinsight.com/1356-3289.htm
  • D. Tapscott, A. Williams, Wikinomics - How Mass Collaboration Changes Everything, Atlantic Books, Londyn 2008,
  • L. Thompson, Walmarting Across America: Blogging in the Discount Aisles of Good vs. Evil, 2006, www.blogher.com/node/11579.
  • Sz. Szymczyk, Astroturfing - malowana trawa, 2007, http://media2.pl/internet/29673- astroturfing-%E2%80%93-malowana-trawa.html.
  • Blogging4Business report, "Strategic Direction" 2006, Vol. 22, No. 9, s. 19, www.emeraldinsight.com/journals.htm.
  • A. Shuen, Web 2.0. Przewodnik po strategiach, Helion, Gliwice 2009
  • 18Blog Marketing Journal, http://blogmarketingjournal.com/category/blog-metrics/.
  • 19Corporate Blogging, Humeuristisch Online Blog, www.humeuristisch.com/ corporateblogging.asp
  • Gov Gab, http://blog.usa.gov/roller/ govgab/page/Policie; Webblogs on Harvard Law School, http://blogs.law.harvard.edu/terms-ofuse/; NevOn, Neville Hobson's weblog, http://nevon.typepad.com/nevon/2004/11/ codes_and_polic.html; UK Web Focus, http://ukwebfocus.wordpress.com/blog-policies/
  • E. Hansen, Google blogger: I was terminated, Cnet News 2005, http://news.cnet.com/ Google-blogger-I-was-terminated/2100-1038_3-5572936.html.
  • S. Olsen, Friendster fires developer for blog, Cnet News 2004, http://news.cnet.com/ Friendster-fires-developer-for-blog/2100-1038_3-5331835.html.
  • D. Wyld, Management 2.0: a primer on blogging for executives, "Management Research News" 2008, Vol. 31 No. 6, s. 465-467, www.emeraldinsight.com/0140-9174.htm.
  • Technorati Top 100, http://technorati.com/blogs/top100/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338149

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.