PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 15 | z. 2 | 221--225
Tytuł artykułu

Ocena strategiczna dziedzin działalności spółdzielni mleczarskich metodą McKinsey'a

Warianty tytułu
Strategic Evaluation of Domains of Activity of Dairy Cooperatives According to Mckinsey Method
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badań była ocena wybranych obszarów działalności (domen) 7 spółdzielni mleczarskich regionu małopolskiego i śląskiego i określenie pozycji konkurencyjnej SBU tych przedsiębiorstw. Analizą objęto lata 2006-2010. Zastosowano metodę McKinsey'a. Przy wykorzystaniu macierzy General Electric oceniono wybrane sektory działań i określono pozycję konkurencyjną SBU przedsiębiorstw oraz przeprowadzono analizę zachowań strategicznych. Stwierdzono, że stosowane strategie na poziomie domeny hamowały procesy inwestowania w najbardziej znaczące dziedziny działalności. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article there was followed McKinsey method which allowed to research the fields (domains) of activity of dairy cooperatives in Malopolski and Silesian region in the years 2006-2010. Applying General Electric matrix there were evaluated selected sectors of activities and there was determined SBU competitive position of enterprises, as well as strategic behavior was subjected to analysis. Conducted analysis proved that applied strategies on the level of domains did inhibit processes of investment in the most significant fields of activity. (original abstract)
Rocznik
Tom
15
Numer
Strony
221--225
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
Bibliografia
  • Gierszewska G., Romanowska M. 1997: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, s. 184.
  • Krukowski K., Klaus-Kliszewska I. 2002: Planowanie strategiczne. Wybrane metody, Wyd. Agencja marketingowa APIS, Olsztyn, s. 164.
  • Moszkowicz M. (red.). 2005: Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 48.
  • Thompson A.A., Strickland A.J. 1990: Strategic Management, Wyd. Irwin, Illions, s. 201.
  • Steinmann H., Schreyőgg G. 2001: Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem - koncepcje, funkcje, przykład, s. 166-167.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338205

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.