PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 13 | z. 1 | 116--121
Tytuł artykułu

Dostosowania przedsiębiorstw przemysłu spożywczego do zmian warunków makroekonomicznych na przykładzie przetwórstwa produktów roślinnych

Warianty tytułu
Adjustments of Food Industry Companies to Changes of Macroeconomic Conditions on the Example of Plant Processing Branch
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu testowano wpływ uwarunkowań makroekonomicznych na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Analizą objęto 103 przedsiębiorstwa przetwórstwa produktów roślinnych oraz przemysłu piekarniczego i cukierniczego. Analiza wykazała istotą statystycznie zależność między sytuacją m ekonomiczną a przychodami ze sprzedaży, kosztami i wynikami finansowymi badanych przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
The study tested the impact of macroeconomic conditions on the economic performance of the food industry. The analysis comprised 103 enterprises processing plant products, and bakery and confectionery industry. The analysis mowed a statistically relationship between the essence of the macroeconomic situation and the revenue from the sale of the costs and the financial performance of the companies surveyed. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
116--121
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Bednarski L. 2007: Analiza finansowa w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa, 213.
  • Czyżewski A. 2007: Uniwersalia polityki rolnej w gospodarce rynkowej. Ujęcie makro- i mikroekonomiczne. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, 304.
  • Dobosz M. 2001: Wspomagana komputerowo statystyczna analiza wyników badań. Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 447.
  • Domański T., Bryła P. 2010: Marketing produktów żywnościowych. PWE, Warszawa, 228.
  • Drożdż J. 2008 : Analiza ekonomiczno-finansowa przemysłu spożywczego w latach 2003-2007. Studia i monografie. 139, IERiGŻ-PIB, Warszawa, 122.
  • Girbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W. 2000: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa, 74.
  • Kotler P. 2005: Marketing. Dom Wydawniczy REBIS, Poznań, 161.
  • Pawlak K., Poczta W. 2011: Międzynarodowy handel rolny. Teorie, konkurencyjność scenariusze rozwoju. PWE, Warszawa, 127.
  • Przybyłowski K., Hartley S., Kerin R.A., Rudelius W. 1998: Marketing. Dom Wydawniczy ABC, 723.
  • Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H. 2007: Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa, 346.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338371

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.